L'Agència Valenciana de Turisme i l’UJI promouen un turisme responsable i sostenible

El Menador acull l'acte de lliurament de certificats a les empreses i institucions que han subscrit el Codi Ètic del Turisme Valencià
09/11/2017 | SCP

El secretari de l'Agència Valenciana de Turisme (AVT), Francesc Colomer, i el rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, han presidit aquest matí l'acte de lliurament de certificats d'adhesió a empreses i administracions que han subscrit el Codi Ètic del Turisme Valencià. L'acte, emmarcat en el programa d'activitats per al foment del turisme ètic i responsable a la Comunitat Valenciana i desenvolupat per l'AVT i l’UJI, ha comptat a més amb la participació d'Adela Cortina, Catedràtica d'Ètica de la Universitat de València i directora de la Fundació ÉTNOR, i Marina Diotallevi, cap del Programa d'Ètica i Responsabilitat Social de l'Organització Mundial del Turisme (OMT).

Amb el lliurament de certificats l'AVT vol reconèixer el compromís dels agents turístics valencians amb el sector en signar el Codi Ètic del Turisme Valencià (CETV) i avançar en el camí d'un turisme responsable. Empreses i administracions han agraït aquest reconeixement i han destacat la importància d'avançar entre tots cap a un turisme sostenible. En aquest sentit, l'acte ha comptat amb la intervenció de Rafael Pallarés, de l'Hotel Voramar, en representació de les empreses turístiques; i Patrícia Puerta, regidora de Turisme de l'Ajuntament de Castelló, en representació del sector públic.

La Comunitat Valenciana és pionera a impulsar, a través de l'AVT, un Codi de Turisme propi recolzat per un sistema de compliment que garantisca el seu adequat desenvolupament, un sistema de gestió que ha sigut desenvolupat pel grup de recerca en Ètica i Responsabilitat Social GERSE de l’UJI. En aquest sentit, el rector ha agraït la confiança dipositada per l'AVT en la Universitat Jaume I «com a centre de referència i coneixement en la matèria», ressaltant el treball realitzat per l'equip de treball encapçalat pel catedràtic d'Ètica Domingo García Marzá «per a fer que l'ètica isca de les aules, del pensament teòric, i arribe a la realitat, al quefer quotidià d'un sector tant important i amb tant de futur com és el turístic». 

El Codi Ètic del Turisme Valencià adapta el Codi Ètic Mundial per al Turisme als valors que defineixen la identitat del sector turístic i els principis de conducta que han de regir per als diferents agents turístics, inclosos administracions públiques, empreses, comunitats receptores i turistes. El document estableix l'hospitalitat com a principi bàsic que defineix l'actuació dels diferents actors del sector turístic, fent d'una característica pròpia de la societat valenciana el motor per a un turisme acollidor i responsable. L'hospitalitat del turisme ètic valencià es basa en els valors de cordialitat, inclusió, respecte, sostenibilitat i professionalitat.

 

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions
Universitat Jaume I CIF: Q-6250003-H Av. de Vicent Sos Baynat, s/n 12071 Castelló de la Plana, Espanya
Tel.: +34 964 72 80 00 Fax: +34 964 72 90 16