L’Aula Universitària UJI-Vila d’Onda ha promogut diverses activitats en els seus primers cinc mesos de funcionament

06/11/2017 | SCP

La comissió mixta de seguiment de l’Aula Universitària UJI-Vila d’Onda s’ha reunit dilluns 6 de novembre de 2017 per realitzar un balanç de les activitats realitzades durant els primers mesos de vida de l’Aula. A la reunió han participat l’alcalde d’Onda, Joaquín A. Huguet Lecha i el regidor de Joventut Asensio J. Blaya Martínez, i el vicerector d’Economia i PAS, Miguel Ángel Moliner i el director de l’Aula Joan Feliu Franch de la Universitat Jaume I.

Les activitats es van iniciar al mes de juliol en el Festival 3 Cultures durant el cap de setmana del 21 al 23 de juliol amb la realització de quatre tallers gratuïts: Teixint la vida, en el que Laura Serradilla va abordar el tema de la interculturalitat. En el segon taller, anomenat El temps i les seues escates, Alvaro González conegut com a Disneylexya, va reflexionar sobre conceptes universals presents en diverses cultures i temps, mitjançant l’art. En el tercer taller Idees col·lectives i interculturalitat Aleix Font Rierol va reflexionar sobre com l’art arriba al mateix temps a la mateixa idea, sent de llocs totalment oposats i de cultures diferents. I per últim, el taller participatiu de Didàctica de les Arts, impartit per Laura Orellana i Maria Avariento, va treballar amb el fang, per la importància que té aquest material a Onda i es van preparar segells amb motius tradicionals moriscos, jueus i cristians típics de la ceràmica de la zona.

En setembre, es va realitzar l’Aula de Transparència, bon govern i participació ciutadana amb l’objectiu d’abordar els aspectes bàsics de la Llei valenciana de transparència, bon govern i participació ciutadana i compartir-los amb el conjunt de la ciutadania.

Per al mes d’octubre, l’Aula va organitzar un Curs de fotografia amb mòbil, impartit per Fotolateras. La formació estava enfocada per millorar la presència en xarxes socials i incloïa una part de microvídeo, així com a consells sobre «marca personal» en els perfils socials.

Finalment, al mes de novembre, l’Aula està participant en les Jornades científiques «Connecta amb la ciència» a la Biblioteca Universitària del Coneixement de Vila-real, coordinant l’assistència de tots els centres de secundària d’Onda als tallers científics de les Jornades, que en el 2018 es realitzaran a la ciutat.

L’Aula, creada en juny de 2017, té com a principals objectius afavorir l’accés a una formació universitària, fomentant una major curiositat intel·lectual; afavorir la comunicació intergeneracional; enfortir el pensament crític, la reflexió i els recursos personals dels potencials usuaris; inspirar el coneixement, el respecte, la tolerància, la llibertat de pensament i consciència, el treball en equip i el diàleg en totes les seues formes i potenciar la capacitat d’autoocupació i l’esperit empresarial canalitzant les inquietuds de la ciutadania d’Onda.

Web de l’Aula: www.aulaonda.uji.es