La Galeria Octubre de l’UJI aborda la desigualtat laboral de les dones amb la mostra «WOMEN IN WORK»

27/10/2017 | SCP

La Galeria Octubre de la Universitat Jaume I ha inaugurat avui l'exposició WOMEN IN WORK. Mujer, Arte y Trabajo en la Globalización, una mostra que, a través de 15 obres realitzades per 19 artistes i col·lectius, reflexiona sobre la situació laboral de les dones des d'un punt de vista de gènere en la globalització.

L'acte d'inauguració ha sigut a càrrec del vicerector de Cultura, Extensió Universitària i Relacions Institucionals, Wenceslao Rambla, i la comissària de l'exposició, Mau Monleón. El vicerector ha assenyalat que «aquesta mostra fa reflexionar sobre una problemàtica actual i candent com és la situació de desigualtat que pateixen les dones, que s'han d'enfrontar a la societat patriarcal en el món globalitzat».

Per la seua banda, la comissària de l'exposició ha explicat que els projectes exposats tenen caràcter feminista i en alguns casos activista i abasten disciplines com la instal·lació, la fotografia, la videocreació, el vídeo documental i l'obra gràfica. Així mateix, Monléon ha destacat la importància de comptar amb una galeria d'art contemporani a la universitat perquè «és una de les funcions imprescindibles de la universitat acostar la cultura a l’estudiantat i el públic a la universitat». En aquest sentit, ha afirmat que «la cultura és motor de vida i condició necessària per a aconseguir un dels objectius principals de les universitats públiques espanyoles: formar a persones de manera integral».

L'exposició compta amb la visió d'artistes consolidats com les nord-americanes Faith Wilding o Guerrilla Girls; la suïssa Ursula Biemann o els col·lectius activistes xilens Ser & Gráfica, Seri-Insurgents i Washas del Sistema. A més, també participen artistes nacionals de reconegut prestigi com Marisa González, considerada pionera en l'aplicació de les noves tecnologies de la reproducció i la comunicació en la creació artística, entre altres participants.

En l'exposició es fa palesa com la globalització no ha sigut capaç de superar l'antiga ordenació de les esferes socioeconòmiques definides per la divisió sexual del treball productiu i reproductiu. Al contrari, a pesar que la dona s'ha incorporat al mercat laboral productiu de forma massiva, no ha deixat de realitzar les tasques reproductives invisibles.

La mostra es pot visitar fins al 22 de desembre de dilluns a divendres de 10.30 a 13.30 hores i de 17 a 20.30 hores. El dia 1 de novembre, i els dies 6, 7 i 8 de desembre, la sala romandrà tancada.