Climent participa en una taula redona sobre la capacitat de les universitats per a generar ocupació

30/10/2017 | SCP

El rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, ha participat en la trobada de rectors de la Comunitat Valenciana en la Volvo Ocean Race que ha tingut lloc al Port d’Alacant. Al costat dels rectors de la Universitat d’Alacant, Manuel Palomar; de la Universitat Miguel Hernández, Jesús Tadeo, i de la Universitat de València, Esteban Morcillo, Climent ha participat en la taula redona titulada «Comunitat Valenciana, territori generador de talent i ocupabilitat».

Climent ha destacat que la Universitat és una garantia per reduir la taxa de desocupació, una de les grans preocupacions socials durant els últims anys. «És cert que encara hi ha desocupació entre els universitaris, però també és una realitat que a major nivell de formació superior, menor nivell de desocupació, és a dir, tindre una carrera universitària és la millor garantia per escapar de l’atur», ha subratllat el rector. En aquest sentit, Climent també ha incidit en el treball que des de les universitats es realitza per ajudar a l’estudiantat a connectar amb el mercat laboral. «A més de seguir treballant en la formació especialitzada com a millor via d’accés al treball i al treball de qualitat, les Universitats ens esforcem a desenvolupar programes d’inserció laboral, de millora de les habilitats personals i socials dels nostres alumnes i de promoció de l’emprenedoria i l’autoocupació» ha apuntat Climent.

La innovació, la competitivitat i la investigació han sigut altres dels aspectes que el rector de l’UJI ha destacat durant la seua intervenció. Per a Climent, la universitat no es pot entendre sense investigació, especialment la investigació de frontera i que permet avançar en nou coneixement. «Les grans universitats són aquelles que aposten clarament per la investigació» ha subratllat.