Climent reivindica la ruralitat com a espai d’oportunitats en les XXII Jornades Culturals de la Plana de l'Arc

26/10/2017 | SCP

El rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, ha inaugurat les XXII Jornades Culturals de la Plana de l'Arc que enguany s'han celebrat del 20 al 22 d’octubre a Vilafamés i s'han centrat en el patrimoni immaterial i patrimoni desaparegut en aquests pobles. L’acte també ha comptat amb la presència de l’alcalde de Vilafamés, Abel Ibáñez, la representant de la comissió organitzadora de les jornades, Marta Trilles, i el vicerector de Cultura i Extensió Universitària, Wenceslao Rambla.

Climent ha assenyalat que aquestes jornades, en les quals l’UJI ha participat des de la primera convocatòria l’any 1996, són un «exemple d’activitat per a enfortir lligams entre la societat de les comarques castellonenques de l’interior i la seua universitat pública, així com un exemple de dinamització del coneixement, especialment el de la cultura popular tan important per a la cohesió social i el desenvolupament territorial». Així mateix, ha destacat el gran patrimoni i bellesa paisatgística de la població de Vilafamés i ha reafirmat el compromís de l’UJI de contribuir al redescobriment i preservació de la ruralitat com a espai d’oportunitats amb nivells de qualitat de vida òptims.

Les Jornades Culturals de la Plana de l'Arc es porten realitzant des de fa 22 anys i aquest és el tercer any que es duu a terme a Vilafamés. Els altres nou municipis que formen part d'aquestes jornades són Borriol, la Pobla Tornesa, Cabanes, la Vall d'Alba, Benlloch, Vilanova d'Alcolea, la Serra d'en Galceran, la Serratella i les Coves de Vinromà.