FACSA i l’UJI obrin la segona convocatòria de beques de Grau per a alumnat de Castelló de la Plana

26/10/2017 | SCP

L'empresa FACSA i la Universitat Jaume I han signat avui el conveni de col·laboració per a la convocatòria de la segona edició de les «Beques FACSA per l’estudiantat de l’UJI resident a Castelló de la Plana». Aquestes beques tenen com a objectiu ajudar als estudiants de la capital de la Plana amb la seua formació universitària, contribuint fins amb 1.000 euros per al pagament de la matrícula de grau per al curs acadèmic 2017/2018 en l’UJI. El termini de presentació de sol·licituds és del 23 d'octubre al 10 de novembre i tota la informació es pot trobar en la pàgina Beques FACSA.

En la signatura del conveni han participat el rector de la universitat pública de Castelló, Vicent Climent; el president de l'empresa FACSA, Enrique Gimeno; l'alcaldessa de la capital castellonenca, Amparo Marco; la vicerectora d'Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa, Pilar García; el vicerector d'Economia i PAS, Miguel Ángel Moliner; el Gerent de la Fundació General de l’UJI, José Francisco Vicente, i el director del Servei d'Aigües Potables de FACSA, Manuel Breva.

El president de FACSA, Enrique Gimeno, ha mostrat la seua satisfacció per la renovació d'aquest conveni que permet impulsar el talent i l'esforç dels nostres joves, «amb aquestes beques no solament volem ajudar als estudiants residents en la nostra ciutat que tenen alguna dificultat econòmica, sinó que també volem que el seu talent es quede a Castelló i repercutisca en la societat, millorant la nostra qualitat de vida». Gimeno també ha mostrat la seua voluntat de mantenir aquestes beques al llarg dels anys.

El rector de l’UJI, Vicent Climent, ha agraït a FACSA la seua implicació amb la universitat de Castelló i la seua aposta pel talent, per les persones i pel progrés de la nostra societat. Climent ha valorat de forma molt positiva la primera convocatòria, ja que 24 joves van resultar becats, i ha manifestat el seu desig que tots aquests estudiants «puguen desenvolupar la seua carrera professional en el nostre territori». El rector també ha agraït la col·laboració de l'Ajuntament de Castelló de la Plana amb els universitaris i residents en la ciutat.

Finalment, l'alcaldessa de Castelló de la Plana, Amparo Marco, també s'ha mostrat molt satisfeta per la segona convocatòria d'aquestes beques, ja que «en una època de dificultats com l'actual, moltes famílies ho estan passant mal i açò pot impedir que els nostres joves estudien en la universitat». Marco també ha elogiat «el model de col·laboració establit entre FACSA, una empresa preocupada per l'economia i la societat de Castelló, i l’UJI, una institució clau per a la nostra província, que ha suposat un punt d'inflexió en la nostra història».

FACSA dotarà amb 22.000 euros la convocatòria de beques en l'edició de 2017-2018. L'ajuda es destinarà a satisfer totalment o parcialment la matrícula, en funció de criteris econòmics, resultats acadèmics i crèdits matriculats, i es reservarà una quantitat específica per a l’estudiantat de nou ingrés a la universitat. Els requisits per a optar a les ajudes serà estar matriculat en un Grau de l’UJI i ser resident de la capital.

FACSA manté una estreta relació amb l'àmbit universitari, participant en programes de pràctiques formatives, en projectes de finalització de grau i en projectes conjunts com és la Càtedra FACSA del Cicle Integral de l'Aigua de l’UJI.

Imatges