El Dia de les Universitats Saludables promou una adequada nutrició i hidratació a l’UJI

05/10/2017 | SCP

La Universitat Jaume I de Castelló ha celebrat dijous 5 d'octubre de 2017 el Dia de les Universitats Saludables conjuntament amb la resta d'universitats de la Xarxa Espanyola d'Universitats Saludables (REUS). En aquesta ocasió, les universitats han apostat per conscienciar sobre la importància d'una adequada nutrició i hidratació, a més de donar a conèixer la xarxa.

En l’UJI s'ha realitzat una campanya de sensibilització i conscienciació en les diferents cafeteries i menjadors de les facultats i l'escola. A més a més, en coordinació amb la resta d'universitats de la REUS, s'ha engegat el concurs #RetoFrutaREUS, que consisteix a pujar fotos a la xarxa social Twitter durant aquest dia, menjant una peça de fruita. Les persones guanyadores seran premiades amb la inscripció gratuïta al Congrés d'Universitats Saludables que se celebrarà del 7 al 9 de novembre de 2018 a Palma de Mallorca.

La Xarxa Espanyola d'Universitats Saludables (REUS) constituïda en 2008, està formada per més de 30 universitats, dos ministeris (el Ministeri de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat, i el Ministeri d'Educació, Cultura i Esport), la conferència de rectors (CRUE) i nou estructures de salut pública de les comunitats autònomes, tenint com a fonament la incorporació de la promoció de la salut en l'àmbit universitari, recolzant i evidenciant aquest com a entorn promotor de la salut.

Una Universitat Saludable és aquella que incorpora la promoció de la salut en el seu projecte educatiu i laboral, amb la finalitat de potenciar el desenvolupament humà i millorar la qualitat de vida dels quals allí estudien o treballen i, a més, formar-los amb la finalitat que actuen com a models o promotors de conductes saludables amb les seues famílies, en els seus futurs entorns laborals i en la societat en general.

Diversos estudis sobre hàbits i comportaments dels joves que repercuteixen directament en la seua salut, posen de manifest la necessitat d'intervenir amb polítiques de salut concretes en aquesta etapa de la vida. Tenint en compte que la universitat en si constitueix un espai d'especial interès per a la formació dels universitaris, l'enfortiment com a persones i la creació de futurs professionals per la seua repercussió en la societat en general, es fa necessari implementar accions per a promoure hàbits de vida saludables, així com oferir formació en valors.