El projecte Patrimoni-PEU de l'UJI participa en una convenció organitzada pel Consell d'Europa

11/10/2017 | SCP

• Convenció de Faro a Fontecchio (Itàlia)  Patrimoni-PEU-Convencion tallerpeuitalia

El projecte Patrimoni del Programa d'Extensió Universitària de la Universitat Jaume I de Castelló ha sigut convidat a participar en el “Taller de recerca-acció de la Convenció de Faro” que tindrà lloc a Fontecchio (Itàlia).

El projecte Patrimoni del Programa d'Extensió Universitària de la Universitat Jaume I de Castelló ha sigut convidat a participar en el «Taller de recerca-acció de la Convenció de Faro» que tindrà lloc a Fontecchio (Itàlia) del 9 al 12 d'octubre. Aquest taller és una gran oportunitat per a compartir, en un escenari europeu, els aspectes principals que caracteritzen la xarxa de comunitats patrimonials del projecte Patrimoni.

Aquest taller és una iniciativa del Consell d'Europa i sorgeix com a desenvolupament del Conveni marc del Consell d'Europa sobre el valor del patrimoni cultural per a la societat signat en la ciutat portuguesa de Faro el 27 d'octubre de 2005.

El primer taller de recerca-acció de la Convenció de Faro té com a objectiu desenvolupar aliances entre universitats, centres de recerca i societat civil per a dur a terme estudis de cas sobre territoris multiescala (rurals, urbans), comunitats patrimonials (actors locals, museus, ONG, etc.) i patrimoni europeu (cultura, naturalesa) a partir dels valors i principis de la Convenció de Faro.

Aquest taller se centrarà en el paper del patrimoni com a revitalitzador local en un escenari europeu caracteritzat per crisis multisectorials (econòmica, social, ambiental, política) i com les comunitats patrimonials poden ser part d'aquesta revitalització local. El taller es desenvoluparà en tres sessions titulades «Patrimoni en una societat en canvi», «Patrimoni com un ecosistema de desenvolupament» i «Fent el patrimoni accessible».

Més informació i esborrany del programa: Faro Convention Research Study

Imatge: Council of Europe