La Càtedra FACSA de l’UJI reprèn la seua activitat amb un curs sobre funcionament i explotació de EDAR

19/09/2017 | SCP

La Càtedra FACSA d'Innovació en el Cicle Integral de l'Aigua de la Universitat Jaume I de Castelló, a través del Departament d'Enginyeria Mecànica i Construcció, ha reprès les seues activitats amb una nova edició del curs «Estaciones de Depuració d'Aigües Residuals (EDAR): Funcionament i Explotació», que es perllongarà fins al pròxim 27 d'octubre.

Les sessions, que s'han iniciat aquesta setmana, tindran un enfocament pràctic i combinaran la teoria amb la resolució de problemes. Per a açò, s'ha inclòs l'ús d'un programari de simulació de processos EDAR i, a més, també es contempla la visita a una depuradora.

El curs, impartit per experts com el propi director de la Càtedra, Sergio Chiva; Luis Basiero, sotsdirector de l'àrea de Sanejament i Depuració de FACSA; Javier Climent; tècnic de R+D+i de FACSA; a més dels investigadors Rubén García i Rosario Arnau, permetrà a l'alumnat adquirir una formació pràctica, eficient i eficaç sobre explotació de EDAR.

La Càtedra FACSA de l’UJI ja ha organitzat altres tres edicions presencials i una online d'aquest curs, que té com a objectius capacitar als assistents per a interpretar les diferents unitats de procés i tractaments d'una Estació Depuradora d'Aigües Residuals (EDAR), incidir en l'estudi dels criteris de disseny i de control de procés i explotació més significatius, a més de donar a conèixer els problemes d'operació més habituals en aquest tipus d'instal·lacions, amb la finalitat d'estudiar les possibles solucions.

Pàgina web: http://www.catedradelagua.uji.es/