La plataforma Connecta amb la Ciència de l’UJI arribarà a estudiantat de secundària de 51 centres educatius

25/09/2017 | SCP

• Connecta amb la ciència connecta-ciencia 20161110_103231
  • Inauguració connecta-ciencia IMG_1876

El director de l'ESCE de l'UJI Ximo Gual, l'alcalde de Vinaròs Enric Pla i Begoña López, regidora d'educació

• Connecta amb la ciència  connecta-ciencia 20161129_125917

La Universitat Jaume I (UJI) ha iniciat les jornades científiques Connecta amb la Ciència a la Seu del Nord de Vinaròs amb la finalitat de promoure les vocacions científiques i tècniques entre els joves. Aquesta iniciativa, que arribarà a estudiantat de 51 centres educatius de 17 municipis de Castelló, València i Terol, compta amb el finançament de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT) del Ministeri d’Economia, Indústria i Competitivitat i de BP OIL Espanya. La inauguració ha estat presidida pel director de l'Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals de l'UJI Ximo Gual, l'alcalde de Vinaròs Enric Pla i la regidora d'educació, Begoña López.

Connecta amb la Ciència aproxima l’alumnat de quart curs d’ESO diversos aspectes dels graus tècnics i científics impartits a l’UJI mitjançant activitats pràctiques com ara tallers, xerrades i mostres. Les sessions tindran lloc a nou municipis: Vinaròs, Morella, Terol, Alcanyís, Port de Sagunt, Vilafranca, Sogorb, Vila-real i València. De fet, el programa conclourà durant el primer trimestre de 2018 al Museu de les Ciències de la Ciutat de les Arts i les Ciències. La participació estimada en l’actual edició d’aquesta iniciativa serà de més de 2.600 persones.

Aquesta plataforma de jornades dirigides a l’alumnat de secundària, coordinades des del Servei de Comunicació i Publicacions, es desenvolupa amb el suport de l’ESTCE de l’UJI, mentre que forma part de Campus Obert, un dels programes de comunicació corporativa de l’UJI amb el qual s’impulsa la millora de la integració de la universitat en la societat de Castelló i la seua àrea geogràfica de influència.

VOCACIÓ I TALENT PER LA CIÈNCIA I LA TECNOLOGIA

Aquestes jornades amb voluntat de fomentar les vocacions per la ciència i la tecnologia, proposen una vintena de tallers relacionats amb temàtiques com ara la robòtica, les energies renovables, l’arquitectura, el canvi climàtic, les matemàtiques, l’òptica, els videojocs, etc. A més a més, aquesta plataforma inclou una oferta de xerrades, per exemple, Enginyera, perquè no?, i 12 mostres centrades en aspectes tan variats com ara la impressió 3D, models de molècules, projectes que desenvolupen les associacions d’estudiantat UJI, maquetes de construcció arquitectònica tradicional o herbaris i insectaris.

Més informació: www.connecta.uji.es