La Taula de l’RSC engega un projecte d'acció social per a la rehabilitació d'habitatges de persones desfavorides L'agrupació en la qual participa l’UJI crida a l'aportació voluntària de temps, materials o diners

22/09/2017 | SCP

La Taula de la Responsabilitat Social Corporativa de Castelló integrada per empreses, ONG i institucions entre les quals es troba la Universitat Jaume I ha engegat un projecte d'acció social dirigit a la rehabilitació d'habitatges de persones desfavorides a través de les aportacions voluntàries tant econòmiques com materials i de temps de treball. La primera acció que s'està duent a terme dins del projecte és la rehabilitació de l'habitatge d'una dona de 60 anys, separada, víctima de violència de gènere, sense treball estable i amb tres filles, dues d'elles amb discapacitat.

Els objectius del projecte impliquen millorar l'hàbitat de persones amb escassos recursos econòmics fent-los accessibles un major nivell de benestar; eliminar barreres arquitectòniques a les persones amb mobilitat reduïda que no disposen de recursos econòmics; rehabilitar habitatges propis o cedits a les entitats socials i empleades en la seua activitat social, i sensibilitzar les empreses i la societat de Castelló en matèria de responsabilitat social. Els habitatges a rehabilitar són els proposats per les diferents entitats socials que formen part de la taula i per a la seua selecció es dóna prioritat a aquells que complisquen un major nombre d'objectius establerts.

La primera acció estarà dirigida a la millora d'un habitatge proposat per la Fundació Secretariat Gitano de Castelló. El mal estat de l'habitatge i la falta d'adaptació per a persones en cadires de rodes ha obligat la família a marxar a una altra casa que tampoc es troba correctament adaptada. Després de la revisió i valoració realitzada per diferents professionals de forma voluntària, s'han detectat diferents necessitats de millora com són la reparació de la teulada d'una habitació amb el risc d'ensorrament, la impermeabilització de la terrassa superior que causa importants problemes d'humitats, l'adaptació d'un bany per a persones amb mobilitat reduïda, l'eliminació de la resta de barreres arquitectòniques de l'habitatge i la solució de les humitats de la planta baixa.

El cost de la reparació s'ha pressupostat en 12.000 euros i es durà a terme a través d'aportacions voluntàries. Les persones que desitgen contribuir al projecte poden fer-ho amb l'aportació de temps de treball o materials, contactant amb els coordinadors de l'acció a través del correu francisco.escudero@gitanos.org, o bé realitzar una aportació econòmica a través de la plataforma de crowdfunding establerta per a la rehabilitació d'aquest habitatge en la web https://www.migranodearena.org/es/reto/16354/viviendas-solidarias/.

El grup de treball de la Taula d’RSC de Castelló que ha engegat el projecte està format per Grupo UBE, BP Oil, Fremap, Afanías, Cáritas, Bricomart, Síndrome de Down, Patim, Reinventhadas, Aspes, Fundació Secretariat Gitano, Fundació Gobalis i la Universitat Jaume I. La Taula de l’RSC té com a objectiu la promoció de la responsabilitat social a la província de Castelló, tant entre el teixit empresarial com en el si d'entitats públiques i organitzacions presents en les comarques castellonenques, afermant-se com a punt de trobada, d'innovació, debat i acció per a empreses i organitzacions.