L’UJI ofereix 19 tallers de vídeo, fotografia, escriptura, dansa, teatre i música Les inscripcions per als cursos organitzats pel Servei d'Activitats Socioculturals s'obriran el 4 de setembre

05/09/2017 | SCP

El Servei d'Activitats Socioculturals (SASC) de la Universitat Jaume I ha organitzat una variada oferta de cursos i tallers per al curs 2017/2018, que aborden temes com els audiovisuals, la fotografia, l'escriptura creativa, la dansa, el teatre i la música. Es tracta de 19 propostes dirigides a la comunitat universitària i al públic en general. La matrícula pot realitzar-se a partir del 4 de setembre de 2017 a través de la pàgina http://inscripcio.uji.es. En el mateix moment de la inscripció es pot consultar si queden places en el curs que interessa o si es queda en llista d'espera.

En l'àmbit audiovisual, cal destacar com a principal novetat la primera edició del «Taller d'intervencions artístiques urbanes multimèdia», que es desenvoluparà des d'octubre fins a abril de 2017. Organitzat pel SASC i el Laboratori de Ciències de la Comunicació (LABCOM), i en col·laboració amb Creative Connector, aquest taller proposa el disseny, plantejament i desenvolupament d'una obra col·lectiva d'art multimèdia per a l'espai urbà, sota la direcció de la professora Maya-Marja Jankovic. Les obres resultants es presentaran en la Nit de l'Art de Castelló 2018.

L’UJI continua un any més amb el taller de vídeo «Trastorn visual», centrat en conceptes bàsics de l'audiovisual, que arrancarà el pròxim 2 d'octubre. El taller, impartit per Adam Brenes, es desenvoluparà per primera vegada durant tot el curs acadèmic, i finalitzarà el 16 de maig. Durant aquest taller l'alumnat adquirirà els coneixements necessaris per a la realització d'un projecte audiovisual, des de la concepció de la idea fins a l'enregistrament i postproducció d'aquesta. Al final del taller s'ha de realitzar una peça audiovisual que s'exhibirà en una projecció pública al Paranimf de la Universitat Jaume I.

El taller d'escriptura creativa «Escriure el que imagine» arriba a la seua edició número 13 sota la direcció dels professors i escriptors Pasqual Mas i Usó i Rosario Raro. El taller tindrà lloc del 3 d'octubre al 24 de maig i està dirigit a qualsevol persona que vulga llegir, comentar, corregir, escriure textos literaris i escoltar les veus d'altres escriptors. Durant el curs, que s'amplia a 140 hores de durada, es plantejaran exercicis quinzenals entre els quals se seleccionaran els millors per a la seua publicació en una antologia en castellà i en valencià.

Tallers de fotografia

Per als amants de la fotografia, l’UJI ha programat al llarg del curs tres tallers de temàtica diferents. El primer proposa la «Creació i desenvolupament d'un projecte fotogràfic» sota la direcció d'Ana March. El curs, que cerca estimular la creativitat i facilitar les claus bàsiques per a la consecució d'un projecte de fotografia, es realitzarà del 17 d'octubre al 28 de novembre. La segona proposta planteja la realització de «Fotografia i microvídeo amb mòbil» amb un curs de 24 hores de durada que s'impartirà del 6 al 21 de febrer. El taller estarà impartit per l'equip fotogràfic Fotolateras format per Lola Barcia i Marinela Forcadell, que seran també les responsables del taller «Fotografia estenopeica: com es poden fer fotos amb una llauna?», que es realitzarà del 7 de març al 6 d'abril.

Tallers de música, teatre i dansa

En l'àmbit musical, la Universitat ofereix quatre tallers: unes «Jornades inicials», que tindran lloc el 4 i el 5 d'octubre; el «Taller de big band», impartit pels professors David Pastor, Victor Colomer i Jordi Albert, que se celebrarà del 4 d'octubre de 2017 al 21 de maig de 2018; els «Tallers monogràfics» de l'Espai de Jazz i el «Taller de cant coral: orfeó».

Quant a l'Aula de Teatre, l'UJI planteja per a enguany quatre propostes: un «Curs d'iniciació al teatre» impartit per Regina Prades; un «Curs d'interpretació teatral» a càrrec de Cesca Salazar; el «Taller d'escenes de pràctica teatral» dirigit per Joan Comes i una sèrie de «Cursos monogràfics» de l'Aula de Teatre.

En l'apartat de dansa, l'UJI ofereix aquest curs cinc tallers de dansa coordinats per la professora de dansa clàssica i contemporània Pepa Cases. Per al curs 2017/2018 s'ofereixen tallers de ballet per a adults, dansa contemporània iniciació, intermedi i avançat (nivell que s'imparteix per primera vegada) i un taller coreogràfic. Els tallers de 70 hores de durada començaran a mitjan octubre i acabaran a la fi de maig.