L’UJI i BP Oil España lliuren 17 beques vinculades als programes de mobilitat internacional d’aquest curs acadèmic

25/07/2017 | SCP

•  beques-bp-mobilitat Beques_Mobilitat_BP_17DLL35_in

FOTO: Damián LLorens

La Universitat Jaume I i l’empresa BP Oil España han lliurat les beques vinculades als programes de mobilitat de la Universitat per a aquest curs acadèmic 2016/2017 que han sigut atorgades a un total de 17 estudiants de l’UJI.

En concret, aquest curs s’han adjudicat 15 beques a estudiants de grau que han realitzat una estada dins del programa d’intercanvi amb Amèrica del Nord i dues beques a estudiants de doctorat que han participat en el programa de mobilitat de doctorat a Austràlia i els Estats d’Units d’Amèrica. Ambdós programes són finançats per BP Oil España. La vicerectora d’Internacionalització, Cooperació i Multilingüisme, Inmaculada Fortanet, i la directora acadèmica de l'Oficina de Relacions Internacionals, Mercedes Sanz, han sigut les encarregades de lliurar els diplomes a l’estudiantat que s’ha beneficiat d’aquestes ajudes.

Durant l’acte, la vicerectora ha expressat la seua satisfacció per la col·laboració per part de BP Oil España en programes de mobilitat impulsats per l’UJI i ha agraït aquesta implicació. També ha destacat com a novetat la posada en marxa del programa de mobilitat de doctorat a Austràlia i els Estats Units d’Amèrica.

L’UJI ofereix des de fa 19 anys al seu estudiantat la possibilitat de participar en programes d'intercanvi en centres dels Estats Units, en virtut dels convenis de cooperació signats amb universitats d'aquest país.

En la convocatòria d'enguany del programa d’intercanvi amb Amèrica del Nord es van presentar 46 sol·licituds per a poder optar a les següents 10 universitats sòcies americanes: Alfred University a l’estat de Nova York, la Murray State University a l’estat de Kentucky, the University of Oklahoma, Shawnee State University a Ohio, Coe College en Iowa, St. Edwards University a l’estat de Texas, The University of Texas at Dallas, Southern Connecticut State University, Marshall University a l’estat de West Virgínia i Western Illinois University.

Pel que fa al programa de mobilitat de doctorat a Austràlia i els Estats Units d’Amèrica, enguany és la primera vegada que s’ofereix i ha atorgat dues beques per a estades en la Curtin University a Austràlia i la University of Cincinnati als Estats Units d’Amèrica als investigadors Edgar Bernad i Bárbara Hernando, respectivament.