Biótica dóna a conèixer en la Universitat Jaume I de Castelló els últims avanços en prevenció i control de la legionel·la

13/07/2017 | SCP

Experts i professionals de diferents sectors implicats en la prevenció i tractament de la legionel·la, tant de l'administració pública com d'empreses privades, s'han donat cita aquesta setmana a l'edifici Espaitec 2 del Parc Científic de la Universitat Jaume I de Castelló per a assistir a la jornada tècnica sobre la tecnologia de separació immunomagnètica (SIM) aplicada a la prevenció de la legionel·losi, organitzada per Biótica Bioquímica Analítica, S.L.

L'empresa castellonenca ha desenvolupat el test ràpid Legipid®, cada vegada més emprat per a la detecció i quantificació de legionel·la en mostres d'aigua i, durant la sessió, la directora comercial, Mireia Lázaro, així com el director científic de la firma, Guillermo Rodríguez, van donar a conèixer els últims avanços que ha experimentat aquest projecte en una jornada moderada per Begoña Bedrina, del Departament Tècnic Comercial.

Quant a la resta de ponències, Sergi Martí, president d'AquaEspaña, va parlar de l'entrada en vigor de la Norma UNE 100030:2017 de prevenció i control de la proliferació i disseminació de legionel·la en instal·lacions, que estableix un nou marc normatiu que permet elevar voluntàriament els estàndards professionals en el sector per a garantir que les empreses de serveis disposen de la solvència tècnica que garanteix la deguda protecció de la salut pública. Aquesta norma, de caràcter complementari al vigent Reial Decret 865/2003, contempla la utilització de mètodes validats i certificats, com és el cas de la separació inmunomagnètica.

Per la seua banda Jesús Laso, gerent del Gabinet de Serveis per a la Qualitat, i Inmaculada Solís, responsable de Microbiologia d'Iproma, van definir les pautes i procediments simples perquè els laboratoris acreditats incorporen el test. Al seu torn, Juan Carlos Montero, cap de Microbiologia Ambiental i Clínica de l'Institut de Ciències de la Salut de Talavera de la Reina, va exposar l'important paper que el test Legipid® ha tingut en el control de brots de legionel·losi.

La jornada, que va ser inaugurada pel director acadèmic d'Espaitec-UJI, David Cabedo, va concloure amb una sessió pràctica en la qual els assistents van poder comprovar la senzillesa d'ús d'aquest mètode de detecció, a més de compartir experiències i aplicacions del test ràpid Legipid®.

Després de l'èxit de la convocatòria, Biótica organitzarà pròximament noves edicions d'aquesta jornada tant a Castelló com en altres ciutats d'Espanya, que se celebraran en els pròxims mesos. El vídeo de la jornada es podrà visualitzar pròximament en la web de Biótica.

Més informació en: www.biotica.esinfo@biotica.es / 964 108 131