Les universitats públiques renoven el conveni amb la Conselleria de Transparència per a l'estudi de la legislació valenciana des de l'accés a l'autogovern, la seua possible actualització i desenvolupament L'acord té com a objectiu sistematitzar l'accés a tota la legislació perquè aquesta siga accessible

14/07/2017 | SCP

La Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació ha renovat el conveni amb la Universitat Jaume I de Castelló, la Universitat d'Alacant, la Universitat Miguel Hernández d'Elx i la Universitat de València, per a sistematitzar la producció normativa valenciana, durant l'exercici de 2017. L'objectiu d'aquesta col·laboració serà l'estudi del panorama legislatiu valencià generat des de l'accés a l'autogovern per a plantejar la seua possible actualització i desenvolupament.

El rector de la Universitat d'Alacant i president de la Conferència de Rectors de les Universitats Públiques Valencianes, Manuel Palomar, ha assegurat que «a través d'aquest acord les universitats estem treballant per a donar forma i aconseguir que tota la producció normativa que s'ha realitzat a la Comunitat des de la recuperació de l'autogovern siga accessible i per tant útil, tant per a les institucions, com per a professionals i ciutadans en general».

Per la seua banda, el conseller Manuel Alcaraz, qui ha signat aquest conveni al costat dels rectors de les universitats públiques, ha remarcat que «es tracta d'un conveni que involucra totes les universitats públiques amb estudis de Dret i que servirà per a valorar i tornar accessible un treball realitzat durant dècades i que ara és de difícil accés».

Aquest conveni compta amb una dotació econòmica de 40.000 euros distribuïts en 10.000 euros per a cada universitat. En aquest sentit, es contribuirà a la sistematització de la producció normativa valenciana amb la finalitat de facilitar l'ús, la consulta i l'aplicació pràctica en els diversos àmbits materials sobre els quals la Generalitat té competències. Per a això s'organitzaran activitats formatives i de recerca, jornades, trobades, així com l'edició de publicacions.

Durant l'exercici de 2017, les entitats públiques beneficiàries realitzaran activitats de recerca, formatives i de divulgació. Totes estaran dirigides cap al coneixement i la difusió per a la producció normativa valenciana, generada des de l'accés a l'autogovern.