Professionals de l'empresa, estudiantat i personal investigador indaguen sobre economia circular amb UJI i ITC en el projecte KATCH-e

21/06/2017 | SCP

Aprofundir en l'economia circular, basada en l’ús eficient dels recursos, com a oportunitat de negoci en els sectors del moble i la construcció ha estat l'objectiu de més d'una vintena de professionals del món de l'empresa, personal investigador i estudiantado interessat en aquest àmbit, que han participat en el workshop celebrat en la Universitat Jaume I de Castelló organitzat per UJI i ITC com a membres del projecte europeu KATCH-e, un dels objectius fonamentals del qual és, precisament, implantar la circularitat en els esmentats sectors.

Professionals del món del disseny, l'arquitectura, la construcció, l'hàbitat, el sector del moble, etc., han analitzat determinats models circulars de negoci i disseny, a més d'estudiar l'eficiència de recursos i tractar de definir què tipus de formació seria necessària perquè les empreses estiguin preparades a l'hora d'afrontar el desafiament que suposa a escala mundial adaptar-se a l'economia circular.

Durane els dies 21 i 22 de juny de 2017 se celebra en el ITC una reunió de seguiment del projecte KATCH-i, que pretén contribuir a la innovació en el sistema d'educació superior, a més d'influenciar també en les estratègies de negocis i en el desenvolupament de nous productes i serveis en sintonia amb l'economia circular i els principis de sostenibilitat.

KATCH-i està liderat per LNEG, el Laboratori Nacional d'Energia i Geologia de Portugal i té tres anys de durada. Forma part del programa Erasmus+, finançat per la Comissió Europea amb la participació de la Universitat de Aveiro (Portugal) el ITC, l’UJI i Prospektiker (Espanya), la Universitat Tècnica de Viena, l'Institut Austríac d'Ecologia (Àustria) i la Universitat de Aalborg (Dinamarca). A més, formen part d'aquest consorci empreses vinculades als materials de construcció i l'hàbitat portugueses, austríaques i daneses.