Comunicat de l’UJI amb motiu del Dia Internacional de l’Orgull LGTBI

30/06/2017 | SCP

El 1969 es van produir els disturbis d'Stonewall (Estats Units) on la comunitat de persones lesbianes, gais, transsexuals, bisexuals i intersexuals (LGTBI) va eixir al carrer per a protestar per la persecució dels homosexuals. Des de llavors, cada 28 de juny se celebra el Dia de l'Orgull LGTBI; un dia en el qual es fa una crida a la no-discriminació, la tolerància, el respecte, la igualtat i la llibertat.

Segueix sent necessari que existisquen polítiques que donen suport a iniciatives en pro d'aquesta causa, protegint i fomentant la inclusió de totes les persones, amb independència de la seua orientació sexual i identitat de gènere.

La universitat, com a espai acadèmic i generador de consciència, no pot quedar-se al marge i per això, manifestem el nostre suport a la diversitat afectivosexual i de gènere, i per descomptat, a la demanda d'eradicació de qualsevol tipus de discriminació per aquestes o altres raons.

La Universitat Jaume I, com a institució compromesa amb la inclusió, desenvolupa un treball de recerca i suport psicològic gratuït en relació amb temes afectius i sexuals a través de Salusex-Unisexsida, amb la qual es pot contactar a través del correu electrònic salusex@uji.es o en el telèfon 964729719