Banco Santander lliura més d’un centenar d’ajudes i premis per a reconeixer l’esforç de la comunitat universitària de l’UJI L'entitat ha concedit 133 beques i ajudes i ha premiat la divulgació dels investigadors, la innovació del professorat i la trajectòria de joves investigadors

30/06/2017 | SCP

El rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, i el director de Relacions Institucionals de Santander Universidades, Alfredo Albaizar, han fet lliurament dels diplomes acreditatius dels premis i ajudes finançats per Banco Santander, a través de Santander Universidades. Els guardons han premiat la trajectòria dels joves investigadors Raúl Porcar, Valeria Ibáñez, Enrique Salvador, Adriana Mira, Teresa Molés i Marta Martín; la labor divulgadora del grup de recerca Neuroanatomia funcional (NeuroFun); quatre projectes de millora educativa de cadascuna de les facultats i centres i els premis del Concurs Research Pitches a Edgar Bernad, Fani Ibáñez i Ana Maria Sánchez. En l'acte també s'han fet lliurament de les beques i ajudes destinades a personal i estudiantat de l’UJI, que s'han elevat a 133.

En total el Banco Santander ha concedit 56 beques per a estudis de màsters oficials universitaris i 32 beques per a estudiantat procedent d'Amèrica Llatina, 23 d'elles per a estudiants de màster i nou per a doctorands. A més s'han lliurat 29 ajudes per a estades docents breus del PDI a Amèrica, Àsia i Oceania; set ajudes per al programa de mobilitat del PAS amb finalitat formativa en aquests continents, i nou beques a estudiantat de l’UJI per participar en programes de mobilitat a Àsia i Oceania.

D'altra banda, la VII edició dels Premis Joves Investigadors ha distingit a Raúl Porcar en l'àrea de ciències bàsiques; Valeria Ibáñez en l’àrea d’enginyeries i arquitectura; Enrique Salvador en ciències econòmiques i empresarials; Adriana Mira en ciències de la salut; Teresa Molés en l'àrea de filologia, lingüística, traducció i interpretació, i Marta Martín en l’àrea de ciències socials i jurídiques. Aquest guardó reconeix la trajectòria investigadora dels premiats en funció de les seues publicacions, estades en centres de recerca i participació en projectes.

El VII Premi de Divulgació Científica ha sigut per al grup Neuroanatomia funcional (NeuroFun) coordinat pel professor Ferran Martínez Garcia. El guardó reconeix la capacitat del grup per a comunicar el contingut i el valor de la seua labor científica.

D’altra banda, els XVII Premis de Millora Educativa han distingit a un projecte de cadascuna de les facultats i centres de l’UJI. Els premis han sigut per a un projecte sobre disseny, creació i implementació de materials en la docència en anglès dirigit pels professors Miguel Francisco Ruiz Garrido i Maria Noelia Ruiz Madrid; un projecte d’aprenentatge cooperatiu desenvolupat per les professores Teresa Vallet Bellmunt i Maria Teresa Martínez Fernández; una proposta de millora de la coordinació docent vertical dels graus en enginyeria de l’àmbit de l’Enginyeria Industrial i Agroalimentària plantejada per José Enrique Juliá Bolívar, Cristina Chiralt Monleón i Luis Martínez León, i un projecte d’aprenentatge significatiu en el disseny de materials multimèdia en l’àmbit de la psicologia clínica dirigit pel professor Rafael Ballester Arnal.

Finalment, s’han lliurat els premis corresponents a la segona edició del concurs Research Pitches de divulgació científica per a promoure la implicació dels investigadors i aproximar la ciència a la societat als estudiants de doctorat Edgar Bernad i Fani Ibáñez i a la professora Ana Maria Sánchez, que han aconseguit el primer, segon i tercer guardó, respectivament.

Durant l'acte, el rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, ha agraït a Banco Santander la col·laboració i el mecenatge que desenvolupa amb la Universitat Jaume I. «Aquesta col·laboració amb el sistema universitari és determinant per al desenvolupament dels compromisos que les universitats tenim amb l’excel·lència docent i investigadora i amb la projecció internacional». Climent també ha ressaltat que aquestes ajudes i distincions «testimonien la voluntat de continuar en el suport a la formació universitària, que ha de vincular-se cada vegada més i millor a la investigació i a la divulgació del coneixement si es vol incidir de manera eficient en la transformació i el desenvolupament social».

Per la seua banda, el director de Relacions Institucionals de Santander Universidades, Alfredo Albaizar, ha felicitat els guardonats i ha assenyalat que tenen com a denominador comú el talent. «El talent és un dels intangibles més apreciats en la societat actual, una divisa que no es devalua i que cada dia proporciona més dividends. Les persones formades i els seus talents són el principal generador de riquesa i benestar», ha afirmat. En aquesta línia, ha afegit que «la millor inversió estratègica que pot realitzar una societat és la millora del seu sistema educatiu i de ciència, per això dirigim els nostres esforços a la universitat, perquè és el motor més potent per a la millora social i el desenvolupament econòmic».

A l’acte també han assistit el president del Consell Social, José Luis Breva; membres del Consell de Direcció de l’UJI i per part del Banco Santander José Miguel Lorente, director d’Institucions de la Territorial València-Múrcia; Beatriz Villegas, directora de zona, i Laura Rozas, directora de la sucursal Oficina Universitària de l’UJI.

Amb anterioritat a l’acte d’entrega ha tingut lloc la reunió de la comissió de seguiment del conveni UJI i Banco Santander per analitzar les accions realitzades durant el curs 2016/2017 i les properes activitats a realitzar.