L'Opside tanca l'XI Curs d'Intervenció Psicosocial en Desastres amb un simulacre a l'Aeroport de Castelló

12/06/2017 | SCP

L'Observatori Psicosocial de Recursos en Situacions de Desastre (Opside), juntament amb l'Oficina de Cooperació al Desenvolupament i Solidaritat (OCDS) i el Vicerectorat d'Internacionalització, Cooperació i Multilingüisme de la Universitat Jaume I, han realitzat un simulacre d'Intervenció psicosocial en un accident aeri, en concret d'una eixida de pista, en les instal·lacions de l'Aeroport de Castelló.

En el simulacre van participar un total de 17 estudiants com a membres d'atenció psicosocial, personal voluntari que ha realitzat el rol de familiars de passatgers i de la tripulació de l'avió accidentat, així com personal de l'aeroport que ha activat el protocol d'emergència de les instal·lacions aèries. També ha col·laborat en el simulacre la tècnica de Protecció Civil a Castelló de l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències de Presidència de la Generalitat Valenciana.

Amb aquest taller, es tanca l'onzena edició del Curs d'Intervenció Psicosocial en Desastres que té per objectiu oferir formació en els aspectes més rellevants de la intervenció psicosocial en desastres. El curs aprofundeix en continguts com ara comprendre què és un desastre, com gestionar-lo, com s'han de tractar els afectats després d'un desastre psicològicament i emocionalment, o quina és la posició davant els mitjans de comunicació, entre altres aspectes.