12/06/2017 | SCP

• Fotografia Jornades orientació Criminologia premis-criminologia jornades-criminologia-orientacio

Jornades d'orientació professional i inserció laboral del grau en Criminologia i Seguretat.

L'Ajuntament de Castelló, en col·laboració amb la Universitat Jaume I, pretén afavorir la recerca acadèmica vinculada a l'àmbit policial per a millorar l'atenció ciutadana. Amb aquest objectiu, la Regidoria de Seguretat Ciutadana dirigida per Antonio Lorenzo ha proposat la convocatòria d'uns premis per a reconèixer els treballs de final de carrera del Grau en Criminologia i Seguretat de la Universitat Jaume I.

Aquests premis naixen amb l'objectiu d'incentivar la recerca i l'estudi en matèries relacionades amb les comeses que corresponen a la Policia Local. Segons ha explicat el regidor Antonio Lorenzo, «es premiarà els estudis relacionats amb la millora de la seguretat i la convivència ciutadana a través de la Policia Local a la ciutat de Castelló». Els treballs hauran de centrar-se en aspectes com ara la seguretat vial, el civisme i la convivència, la seguretat pública, les polítiques públiques, la criminologia aplicada i, en general, totes aquelles matèries que puguen estar relacionades amb les funcions i competències de la Policia Local de Castelló.

L'intendent general de la Policia Local de Castelló, Javier Genovés, ha sigut l'encarregat de traslladar la informació a l’estudiantat que va participar en les II Jornades d'Orientació Professional i Inserció Laboral del Grau en Criminologia i Seguretat convocades per la Universitat Jaume I. Genovés ha explicat que «podran accedir als premis tots els estudiants que presenten els treballs de finalització de carrera del Grau de Criminologia i Seguretat el pròxim curs 2017/2018». La Regidoria de Seguretat Ciutadana habilitarà una partida pressupostària el pròxim any per a dotar econòmicament un primer premi i un segon premi als millors treballs de final de grau.

El regidor de Seguretat Ciutadana, Antonio Lorenzo, ha insistit que aquesta iniciativa s'emmarca dins de les polítiques municipals «per a promoure una major eficàcia en la resposta policial davant les demandes ciutadanes i avançar cap a un model policial de proximitat basat en la prevenció». En aquest sentit, Lorenzo ha subratllat la importància d'intensificar les relacions entre els àmbits acadèmic i policial «perquè d'aquesta col·laboració sorgiran accions que beneficien el conjunt de la ciutadania».