L’UJI col·labora en la XII edició del premi de narrativa Vicent Marçà

12/06/2017 | SCP

El rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, i la degana de la Facultat de Ciències Humanes i Socials, Rosa Agost, han assistit a la gala de lliurament de la XII edició del Premi de Narrativa Escolar Vicent Marçà, al costat del conseller d'Educació, Recerca, Cultura i Esports, Vicent Marzà; i el regidor d'Educació de l'Ajuntament de Castelló, Enric Porcar, entre altres autoritats.

Un total de 811 escolars de col·legis de la ciutat de Castelló han participat en el Premi de Narrativa Escolar Vicent Marçà, que honra la memòria de qui fóra mestre, escriptor i destacat promotor de la llengua valenciana, i que enguany compleix la dotzena edició. Trenta-set centres escolars han sigut seleccionats en el certamen, ja consolidat en el calendari cultural del final de curs, que des de la seua primera edició ha rebut un total de 6.311 treballs. El premi està dirigit a alumnes de cinquè i sisè curs de primària i els 45 treballs que ha escollit el jurat seran publicats per l'editorial Bromera dins de la seua col·lecció «Lletra Nova».

Els 45 textos finalistes representen 37 col·legis de la ciutat. Carles Salvador, Escuelas Pías, Isidoro Andrés, Jaume I, Consolación, Ramiro Izquierdo, Tombatossals i Vicent Artero han situat dos alumnes, mentre que la resta de centres són: Ágora Lledó, Benadressa, Bernat Artola, Bisbe Climent, Blasco Ibáñez, Carmelitas, Castàlia, Censal, Cervantes, Diputació, El Pinar, Elcano, Estepar, Exèrcit, Fadrell, Gaetà Huguet, Grans i Menuts, Gregal, Guitarrista Tárrega, Herrero, Illes Columbretes, Isabel Ferrer, Ripollés, La Marina, Lope de Vega, Lluís Revest, Mestre Canós, San Cristóbal i Soler i Godes.

En l'organització del XII Premi Vicent Marçà han col·laborat, a més de l'Ajuntament de Castelló, la Universitat Jaume I, els Col·lectius en Defensa de la Llengua, Escola Valenciana, la Fundació Soler i Godes, l'Acadèmia Valenciana de la Llengua, Edicions Bromera, Llibreria Babel i l'Associació d’Escriptors en Llengua Catalana.