L’UJI explora en unes jornades les possibilitats de les tecnologies mòbils a l’aula

19/06/2017 | SCP

•  jornades-DIMEU Jornada_TIC_Aulas_17DLL35_in

FOTO: Damián Llorens

Més de 160 membres del professorat de la Universitat Jaume I han explorat les possibilitats que ofereixen les tecnologies mòbils per a millorar el procés d'aprenentatge i oferir a l’estudiantat experiències atractives i motivadores en les Jornades DIMEU: Dispositius Mòbils en l'Educació Universitària, organitzades pel Grup d’Innovació Educativa GIE TEAM de l’UJI amb la Unitat de Suport Educatiu.

La inauguració de la jornada ha sigut a càrrec de la vicerectora d’Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa, Pilar García Agustín; el director de la Unitat de Suport Educatiu, Iván Barreda, i les directores del GIE TEAM, Teresa Vallet i Teresa Martínez. A continuació, el professor de la Universitat Politècnica de Catalunya Miguel Valero ha oferit la conferència inaugural en la qual ha advocat per una docència que avalue no sols les competències individuals, sinó també les capacitats derivades de l’aprenentatge social. En aquest sentit, ha explicat que és interessant analitzar com la tecnologia pot ajudar a millorar la docència en aspectes com ara la cooperació entre estudiants, el respecte a la diversitat de talents o l’aprenentatge actiu. No obstant això, també ha apuntat que la tecnologia sempre ha d’estar al servei de l’aprenentatge i no és la resposta per si mateixa.

En les jornades també han participat més d’una desena de ponents procedents de diferents universitats espanyoles, els quals han presentat experiències sobre la utilització de telèfons mòbils com a recurs pedagògic en la docència. La jornada s’ha tancat amb la realització de tallers pràctics sobre alguns recursos digitals que es poden utilitzar a classe com ara Kahoot! o Socrative.