Agustín Rubio, professor de Comunicació Audiovisual i Publicitat, roda el curtmetratge «Rellano»

19/06/2017 | SCP

El professor del Departament de Ciències de la Comunicació de la Universitat Jaume I Agustín Rubio ha acabat de rodar el curtmetratge Rellano, un film que pren com a punt de partida la crítica de costums per a derivar en el suspens i, fins i tot, en el terror pur.

El relat, escrit i dirigit pel professor de l’UJI, s'inicia quan Carla castiga el seu fill Nacho a quedar-se en el replà. Quan Pascual, el marit i pare, torna del treball uns minuts després el xiquet ha desaparegut. A partir d'eixe instant, amb l'ajuda de la seua veïna Sonsoles, el matrimoni s'embarca en una angoixant cerca per tot l'edifici, que els porta a descobrir la inquietant realitat amb la qual han estat convivint sense saber-ho.

El film ha comptat amb un equip artístic format per l'actriu Lola Moltó, en el paper de Sonsoles; Raúl Navarro, com a Pascual, i Lara Salvador, en el paper de Carla.

Agustín Rubio és llicenciat en Comunicació Audiovisual per la Universitat de València i exerceix com a professor a la Universitat Jaume I. Actualment té docència en assignatures de producció audiovisual i d'història i anàlisi del cinema en els graus de Comunicació Audiovisual, Publicitat i Relacions Públiques, Periodisme i Disseny i Desenvolupament de Videojocs, així com en l'assignatura «Creació de Projectes de Ficció» en el Màster en Noves Tendències i Processos d'Innovació en Comunicació.

Dirigeix la revista Archivos de la Filmoteca i codirigeix un Diccionari de l'Audiovisual Valencià per a CulturArts-IVAC. És autor de diverses publicacions i col·laborador regular com a crític en mitjans de comunicació de premsa i ràdio. Al llarg dels últims vint anys, ha exercit com a guionista, director, muntador i productor de diverses produccions en cinema i vídeo. Entre els seus treballs destaca la producció executiva del curtmetratge documental Fallas 37. El arte en guerra (Óscar Martín, 2013), seleccionat per als Premis Goya.