L’UJI lliura un total de 43 premis de les Olimpíades Acadèmiques 2017 Enguany han participat en les olimpíades prop de 600 alumnes de 37 centres de batxillerat de la província

18/05/2017 | SCP

La Universitat Jaume I ha celebrat l’acte de lliurament dels diplomes de la fase local de les Olimpíades acadèmiques 2017 en nou disciplines: Matemàtica, Física, Química, Biologia, Agroalimentària i del Medi Rural, Economia, Història i patrimoni, Valencià i Publicitat. En aquesta edició s’han atorgat un total de 43 premis per als finalistes de cada matèria. Cal destacar que enguany s’han inscrit a les proves prop de 600 alumnes de 37 centres de batxillerat de la província i la prova de valencià ha sigut una altra vegada la que més inscripcions ha acumulat amb uns 230 participants. A més, enguany s’ha incorporat com a novetat Publicitat, que ha comptat amb 112 inscripcions.

L’acte ha comptat amb la presència de Vicent Climent, rector de l’UJI;  Pilar García Agustín, vicerectora d’Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa; José Luis Breva, president del Consell Social; Cristobal Peña, director regional de Castelló i Valencia Nord de Banc Sabadell; José Vicente Ramón Moreno, gerent de la Fundació Dávalos-Fletcher; Iván Barber, del Grup Torrecid; Regina Monsalve, presidenta del Col·legi Oficial d’Enginyers Tècnics i Agrícoles de València i Castelló; Gonzalo Izquierdo, vicedegà del Col·legi d’Economistes de Castelló, i Myriam Mestre, de la Federació de Cooperatives de la Comunitat Valenciana.

Climent ha felicitat els guanyadors i guanyadores de les proves i ha destacat el seu talent, treball i dedicació. A més, ha assenyalat que la Universitat Jaume I té un ferm compromís amb les generacions joves perquè desenvolupen les seues aptituds en l’àmbit de coneixement que més els agrade però també per a formar-los com a persones i ciutadans. «Allò més important no és tant ser una persona d’èxit sinó persones valuoses per al vostre entorn i la societat», ha afirmat.

L’estudiantat premiat ha rebut una medalla, un diploma acreditatiu i un premi que atorga la Universitat per valor de 100 euros. A més, l’estudiantat finalista que es matricule el pròxim curs en alguna de les titulacions que s’imparteixen a l’UJI rebrà una ajuda econòmica de 600 euros i tindrà la possibilitat de participar en programes d’alt rendiment com ara «Estudia i Investiga», els «Premis a l’excel·lència acadèmica» o «University Junior International Entrepreneurs Talent», entre altres avantatges.

A més, en l’acte s’han atorgat unes plaques commemoratives al professorat dels centres educatius Àgora Lledó International School, IES Francesc Tàrrega, Col·legi Madre Vedruna Sagrado Corazón, IES Penyagolosa, IES Politècnic, IES Matilde Salvador, IES Torreblanca, IES Joan Baptista Porcar i IES Sos Baynat en reconeixement del seu esforç en la preparació dels alumnes per a aquestes proves.

Les olimpíades compten amb la col·laboració de la Fundació Banc Sabadell, la Fundació Dàvalos-Fletcher, l’Ajuntament de Castelló, el Col·legi d’Enginyers Tècnics i Pèrits Agrícoles de Castelló i València, l’empresa Torrecid, la Federació de Cooperatives de la Comunitat Valenciana i el Col·legi d’Economistes de Castelló. També ha col·laborat la Reial Societat Espanyola de Física, la Reial Societat Matemàtica Espanyola, el Col·legi Oficial de Químics i l’Associació de Químics de la Comunitat Valenciana.

Fotografies