El tercer «networking» de la Mesa de Responsabilitat Social ajuda a reforçar les competències laborals de 80 persones aturades El nombre d'empreses participants s'incrementa quasi un 40% respecte a l'edició anterior 

01/06/2017 | SCP
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

La Mesa de Responsabilitat Social de Castelló ha organitzat avui una trobada entre empreses i persones aturades per a intercanviar experiències i fomentar l'empleabilitat dels col·lectius amb major dificultat per a fer-se un buit en el mercat laboral. El tercer networking per a la cerca d'ocupació ha permès que 82 persones s'entrevisten amb 42 representants de recursos humans de firmes de la província per a rebre un assessorament especialitzat. De forma paral·lela, altres cinc empreses han impartit tallers formatius. 

Les persones aturades han completat un intens itinerari alternant tres entrevistes laborals i quatre tallers formatius en cinc hores. Aturats de llarga durada, immigrants, persones amb discapacitat, joves aturats i persones d'ètnia gitana han defensat les seues capacitats laborals i compartit inquietuds professionals amb els tècnics per a generar oportunitats d'ocupació. «Trencar estereotips, generar confiança i fomentar habilitats i destreses per a la cerca d'un treball són els pilars fonamentals d'aquesta trobada, que suposa una oportunitat per a moltes persones que durant mesos no han tingut la possibilitat de fer una entrevista de treball», asseguren des de l'organització. La selecció dels perfils -atenent a les propostes presentades per les empreses- l'han dut a terme Fundació Globalis i les set entitats socials de la Mesa que compten amb servei d'ocupació: Fundació Síndrome de Down Castelló, ASPAS Castelló, Patim, Cáritas Diocesana Sogorb Castelló, Cocemfe Castelló, Fundació Secretariat Gitano i Creu Roja, aquesta última en el marc del projecte «Repte social empresarial: aliances per la inserció laboral».

El networking segueix creixent cada any. Quant a empreses, en aquesta edició s'ha doblat el nombre que van participar fa tres anys i s'ha incrementat en un 20% (de 34 a 42) respecte a l'edició anterior, la qual cosa ha permès augmentar en la mateixa mesura les persones aturades ateses. Una dada que posa en evidència l'interès que ha generat aquesta edició del networking és que més de la meitat de les firmes presents no formen part de la Mesa. «És tota una experiència poder conèixer de primera mà el potencial de persones que moltes vegades no tenen oportunitat d'entrar en els processos de selecció de les nostres empreses però que demostren un alt potencial i motivació». Cinc persones que van participar en l'edició anterior d'aquesta jornada van aconseguir un treball abans de finalitzar 2016.

En els tallers formatius s'ha abordat com crear una empresa, s'han analitzat les fortaleses i també les actituds professionals, així com el valor del compromís en les relacions laborals i la cultura de l'organització i, finalment, com gestionar la marca personal en les xarxes socials.

Helix, UJI i Aspes han col·laborat en l'accessibilitat prestant sistemes FM amb bucle perquè persones sordes, que són usuàries de pròtesis auditives, puguen realitzar les entrevistes amb una millor audició.

La Mesa de Responsabilitat Social de Castelló naix el 2008 i en l'actualitat agrupa prop de quaranta grans empreses, pimes i microempreses, associacions professionals, entitats públiques i ONG que treballen en la província de Castelló.

Empreses i entitats que integren la Mesa de Responsabilitat Social de Castelló: Alcer Castellón, Ad Comunica, Afanías, Aspas Castellón, Autos Mediterráneo, BP Oil Refinería, Branding Road, Bricomart, Busines School, Cáritas Diocesana Segorbe Castellón, COCEMFE Castellón, Cruz Roja Española, Cuinatur, Esmalglass Itaca Grupo, Etnor, Ferro Spain, Fraternidad Muprespa, Fremap, Fundación Alzheimer, Fundación Síndorme Down Castellón, Gerse, Grupo Eulen, Hotel Luz Castellón, I.E. Recursos Humanos, Jabones Beltrán, LM Wind Power, Leroy Merlín, Objetivo Cero, Patim, Fundación Secretariado Gitano, UBE Corporation Europe, UJI i Unión de Mutuas.

Empreses convidades que han participat en la tercera edició del networking: Adecco ETT, Argenta Cerámica SL, Becsa S.A.U, Decathlon, Fundación Randstad, GR2 Consulting, Grupoaldia, Grupo Navarra, Grupo Halcón Cerámicas, Huhtamaki, Hyfrema Hidro Fred Maestrat SL, Makro, Mediamarkt, Michavila Automoción, Muerde la Pasta SL, Randstad ETT, Urvisa Construcciones, Hybris Consulting, Fevecta, Mar Marketing y Comunicación.

 

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions