29/05/2017 | SCP

•  esportistes-elit-2017 Esportistes_Elit_17DLL17_in

FOTO: Damián Llorens

El rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, ha rebut l’estudiantat que forma part del Programa d’Esportistes d’Elit de la Universitat i participants en els Campionats d’Espanya Universitaris. En l’acte, al qual també ha assistit el vicepresident del Villarreal CF, José Manuel Llaneza, s’ha presentat una nova convocatòria de les Beques Villarreal CF per a esportistes universitaris impulsades des de la Càtedra Endavant Villarreal CF de l’Esport de la Universitat Jaume I.

El rector de l’UJI ha agraït als esportistes l’exemple que suposen per a la resta d’estudiants «pel vostre esforç i tenacitat i també per la voluntat de continuar amb l’esport d’alt nivell, tractant de millorar les vostres marques personals, alhora que estudieu i us formeu professionalment, la qual cosa té molt de mèrit», ha afirmat Climent.

El Programa d’Esportistes d’Elit, iniciat  l’any 1999 per a facilitar als universitaris esportistes d'alt nivell poder compatibilitzar la vida acadèmica i l'esportiva i poder compaginar els seus estudis amb l’entrenament diari, ha beneficiat un total de 408 estudiants universitaris de la Jaume I. Concretament, en aquest curs el Programa d'Esportistes d'Elit està format per 47 esportistes, 25 dones i 22 homes, en 15 modalitats esportives diferents. D’altra banda, aquest curs, 46 estudiants han representat l’UJI en els Campionats d’Espanya Universitaris en 10 modalitats amb 4 medalles aconseguides per l’equip d’atletisme. També cal destacar l’equip masculí d’handbol i el de futbol 7 femení, que han quedat subcampions autonòmics.

Durant l’acte, Vicent Climent ha assenyalat que «l’UJI té un prestigi consolidat pel que fa a l’esport perquè ha apostat i cregut des dels seus inicis en la pràctica esportiva com a activitat necessària en la formació de les persones». Així, l’UJI va ser la primera universitat espanyola a obtenir la certificació d’AENOR per la qualitat en la gestió esportiva realitzada a través del Servei d’Esports. El rector també ha destacat la qualitat de les instal·lacions i les més de 100 activitats esportives que s’ofereixen a tota la comunitat universitària i a la societat de Castelló anualment, una promoció i foment de l’esport premiada fa uns anys pel Consell Superior d’Esports amb el Trofeu Joaquín Blume.

Per la seua part el vicepresident del Villarreal CF, José Manuel Llaneza, ha anunciat que el club groguet incrementarà en 5.000 euros l’aportació a les beques per als esportistes de la Universitat, arribant fins als 30.000 euros aquest any i triplicant així la dotació amb la qual es va començar en el curs 2012/2013. «Considerem que és important incrementar aquestes ajudes perquè pugueu fer esport i estudiar amb més facilitat perquè el futbol no té sentit per si mateix si un club com el Villarreal CF no destina quantitats a accions per a millorar la societat».

L’acte ha comptat també amb l’assistència del vicerector de Campus, Infraestructures i Noves Tecnologies, Pablo Aibar; el director del Servei d'Esports, Carlos Hernando, i el responsable de Relacions Institucionals del club groguet, Tino Traver.