La Comissió Interuniversitària en favor d’una RTV pública valenciana mostra el seu suport a la nova Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació

22/05/2017 | SCP

La Comissió Interuniversitària en favor d’una Radiotelevisió Pública Valenciana (Cirtpv) vol manifestar el seu suport al Consell Rector de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació (CVMC), al seu president, Enrique Soriano, a la nova directora general de la Corporació, Empar Marco, i als membres de la nova direcció general.

Les universitats públiques de la Comunitat Valenciana valorem de forma molt positiva el procés de selecció de la Directora General de la nova corporació, que ha sigut seleccionada per la seua trajectòria professional i per la qualitat del projecte empresarial que va presentar al Consell Rector de la CVMC. Hem de subratllar que és la primera vegada que a la Comunitat Valenciana se selecciona la direcció general de la radiotelevisió pública per la via d’un procés públic i obert a la concurrència, i que una dona ha sigut la seleccionada.

La Cirtpv valora molt positivament, en les presentacions públiques del seu projecte de nova corporació, l’anunci d’Empar Marco de crear un departament dedicat exclusivament a la investigació, la innovació i el desenvolupament de nous formats transmèdia, mitjançant la signatura de convenis de col·laboració amb les universitats valencianes. Creiem que el treball col·laboratiu entre institucions públiques és sempre molt necessari, especialment quan ens trobem en un context de retallades pressupostàries important, i quan és imprescindible que els mitjans de comunicació públics siguen molt escrupolosos amb el compliment del seu mandat de servei públic cap a la societat.

La Comissió Interuniversitària considera que les universitats valencianes podem aportar molta innovació, coneixement i talent, en els camps de la investigació i la formació. També amb els joves egressats i egressades de les nostres facultats que, sense dubte, han de tenir un paper fonamental davant d’un repte tan exigent com és la posada en marxa d’uns mitjans de comunicació públics de proximitat, de qualitat i en valencià, i que han de ser motor de la innovació en l’audiovisual valencià i espanyol.

Han passat tres anys i mig des de la immoral i violenta apagada de RTVV i de la paralització del sector audiovisual valencià. La Comissió Interuniversitària vol ressaltar en aquests moments tan crítics la rellevància de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació per a la reactivació del sector audiovisual valencià, fonamental per a potenciar les indústries culturals i creatives valencianes i la promoció de la nostra llengua, però també per a fer visible l’activitat de les nostres empreses, la pluralitat de la societat civil i la diversitat cultural, sols possible amb un servei públic transparent, independent, obert a la participació ciutadana, de qualitat i en valencià.

La Cirtpv fa una crida a la comunitat universitària, especialment, i a la societat valenciana, per a donar suport al projecte de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació, un dels més innovadors i valents en el context espanyol i internacional en l’actualitat. Manifestem al Consell Rector i a la Direcció General de la CVMC la nostra disposició per a tot el que puga necessitar. La societat valenciana es mereix tenir l’oportunitat d’aprofitar aquesta fita històrica.