L’UJI i Grupo Torrecid creen l'Aula Torrecid de Lideratge i Innovació per al desenvolupament d'activitats formatives, de divulgació i ocupació

18/05/2017 | SCP

•  conveni-torrecid Conveni_Torrecid_17DLL17_in

FOTO: Damián Llorens

El rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, i José Miguel Monzó, gerent de l'empresa Torrecid, han signat un conveni de col·laboració per a la creació de l'Aula Torrecid de Lideratge i Innovació de la Universitat Jaume I. A l'acte han assistit també Jose Enrique Clar, responsable de selecció de personal de Torrecid; Miguel Ángel Moliner, vicerector d'Economia i PAS, i Pilar García Agustín, vicerectora d'Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa. La creació de l'aula promourà la realització conjunta d'activitats formatives, de divulgació i ocupació. A més, el conveni preveu la col·laboració en altres activitats de mutu interès de caràcter social, econòmic, educatiu i cultural.

Amb la creació d'aquesta aula es pretén promoure el talent dels universitaris mitjançant beques i premis, millorar la formació tècnica dels estudiants amb xarrades i conferències i mostrar-los les oportunitats de desenvolupament professional en el clúster ceràmic. En concret, la convocatòria de les beques Torrecid està dirigida a estudiantat d'últim any d'alguns dels graus i màsters oferits a  l'Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals (ESTCE) de l’UJI. En aquest aspecte, també s'oferirà un cicle de conferències sobre l'empresa Torrecid i sobre els productes i serveis innovadors d'aquesta, que s'impartiran en algunes assignatures de grau i màster de l’ESTCE.

D'altra banda, quant a la funció de divulgació d'aquesta aula s'oferirà un Premi Torrecid al Millor Treball de Fi de Màster (TFM) del Màster Universitari en Enginyeria Industrial o el Màster Universitari en Ciència, Tecnologia i Aplicacions dels Materials Ceràmics. A més, es concertaran visites a l'empresa Torrecid per a conèixer els productes i processos innovadors, que seran realitzades per estudiants i professors de grau i màster de l’ESTCE i de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques. També es col·laborarà amb les Olimpíades de Química de l’UJI, dirigides a estudiants de secundària, oferint ajudes i premis als tres alumnes guanyadors.

Finalment, l'empresa Torrecid realitzarà, al llarg del curs acadèmic, presentacions corporatives de l'empresa i una preselecció de candidats per a les ofertes de treball que existisquen en aqueix moment. Tot es gestionarà mitjançant el programa Ocuparty de la Universitat.

Durant la signatura del conveni, el rector, Vicent Climent, ha aprofitat l'ocasió per a mostrar la seua satisfacció per la unió de l’UJI «amb una empresa amb prestigi internacional com és Torrecid i, sobretot, per les oportunitats que aquest acord suposa per als nostres estudiants». Pel seu costat, José Miguel Monzó, de l'empresa Torrecid, ha explicat que «aquest conveni suposa un pas més en el treball conjunt d'ambdues entitats i una oportunitat perquè els alumnes coneguen Torrecid, però també perquè l'empresa s'involucre en l'àmbit universitari de Castelló».

La Universitat Jaume I compta actualment amb 14 càtedres i tres aules d'empresa destinades a diferents disciplines.

Fotografies