Una tesi de l’UJI estudia la relació entre la població indígena de l'Índia i els membres de Companyia de Jesús

15/05/2017 | SCP

La tesi «Recuperando la identidad Adivasi de la invisibilidad. El encuentro entre la identidad jesuita y los pueblos índigenas de la India», defensada a la Universitat Jaume I de Castelló per la doctoranda Carmina Peñarrocha Giménez, ha estudiat la trobada identitària entre la Companyia de Jesús i la població indígena de l'Índia (anomenats genèricament adivasis).

Les conclusions de l'estudi dirigit pels professors Rosana Peris Pichastor i Daniel Pinazo Calatayud mostren que ha sigut una relació d'interdependència asimètrica, en la qual s'han donat relacions d'intercanvi entre ambdues identitats (inculturació transaccional) i relacions transformadores en què els jesuïtes han sigut catalitzadors de l'apoderament adivasi (inculturació transformacional).

El treball de recerca amb esment internacional ha establert també que els adivasis, tribus espoliades, vulnerables i oblidades, han convertit els membres de la Companyia de Jesús en referent i que s'ha produït l'emergència d'una nova i jove identitat, l'adivasi-jesuïta que s'espera prosseguisca apoderant el poble adivasi.

El tribunal qualificador ha estat format per Joseph Marianus Kujur, adivasi-jesuïta de la Ranchi Jesuit Society; la professora pakistanesa Uzma Rehman de la Copenhagen Business School i el professor Antonio Grandío Botella de la universitat pública de Castelló. La tesi del Programa de Doctorat en Cooperació al Desenvolupament (IIDL) ha obtingut la qualificació d'excel·lent cum laude per unanimitat.