L’UJI i ASCER promouran l’acostament entre la indústria ceràmica i l’àmbit de l’edificació mitjançant l’Aula Ceràmica

04/01/2018 | SCP

•  renovacio-aula-ceramica Conveni_ASCER_17DLL25_in

FOTO: Damián Llorens

La Universitat Jaume I de Castelló i l’Associació Espanyola de Fabricants de Taulells i Paviments Ceràmics (ASCER) han renovat el conveni de col·laboració per a continuar les activitats de l’Aula Ceràmica ASCER de la universitat pública de Castelló, amb el principal objectiu de promoure l’acostament entre el món industrial tauleller i el personal tècnic de l’àmbit de l’edificació, així com la difusió del coneixement i la innovació en el sector del taulell, sense oblidar la docència i la investigació.

L’aportació de l’Associació Espanyola de Fabricants de Taulells i Paviments Ceràmics a l’Aula de Ceràmica ASCER permet organitzar al llarg de l’any diverses activitats, entre les quals hi ha conferències, visites i tallers pràctics sobre revestiments ceràmics, normativa, aplicacions singulars o usos especials. A més, l’Aula de Ceràmica ASCER dedica gran part del seu pressupost al suport a projectes d’investigació, que enguany s’ha materialitzat en quatre projectes de grau i màster, tres dels quals es presentaran com a ponències en Qualicer 2018, igual que es va fer en Qualicer 2016. Les activitats es completen amb visites a Cevisama de l’estudiantat d’Arquitectura Tècnica o les classes teòriques i pràctiques sobre materials ceràmics.

La col·laboració en l’àmbit de la investigació implica no sols el professorat i estudiantat del Grau en Arquitectura Tècnica, sinó també el del Màster en Eficiència Energètica i Sostenibilitat en temes d’avaluació ambiental de sistemes constructius amb la incorporació de revestiments ceràmics o estudis comparatius de la ceràmica davant d’altres solucions de revestiments. Així ho ha explicat durant la reunió anual de la comissió mixta de seguiment el responsable de l’Aula, Ángel Miguel Pitarch, qui ha comentat que durant aquest curs es continuarà la preparació del curs MOOC sobre revestiments ceràmics, amb la convocatòria d’una beca per a l’elaboració del material docent.

Després de la firma, el president d’ASCER, Isidro Zarzoso, ha mostrat la seua satisfacció pel treball desenvolupat fins ara per l’Aula Ceràmica perquè el sector està molt interessat a comptar amb «persones titulades amb bona formació i idiomes». El rector, Vicent Climent, ha agraït a l’associació el seu compromís amb l’àmbit de la formació i la investigació en edificació, amb el principal objectiu de mostrar a l’alumnat la importància i les possibilitats d’aquesta indústria tan arrelada en la societat castellonenca.

A l’acte han assistit, a més del president d’ASCER i el rector de l’UJI; el vicerector d’Economia i PAS, Miguel Ángel Moliner; el director de l’Aula Ceràmica ASCER, Ángel Miguel Pitarch, i la responsable de Promoció i Comunicació d’ASCER, Ana Martínez.

Aula Ceràmica ASCER: www.aulaceramica.uji.es

Imatges de l’acte: http://www.uji.es//com/fotonoticies/arxiu/2017/05/renovacio-conveni-ascer/