Dues estudiants de la Universitat Jaume I completen la seua formació a l'aeroport de Castelló

12/05/2017 | SCP

Dues alumnes d'últim curs dels graus de Turisme i d'Història i Patrimoni de la Universitat Jaume I (UJI) desenvolupen les seues pràctiques formatives a l'aeroport de Castelló (Aerocas), on estan realitzant sengles treballs de recerca centrats en el perfil dels usuaris de les instal·lacions i en el coneixement que tenen els turistes estrangers del patrimoni de la província.

El director general d’Aerocas, Joan Serafí Bernat, ha mostrat la seua satisfacció perquè l'aeroport puga contribuir a la formació de l'alumnat i exercir de pont entre la universitat i el món laboral. «L'aeroport és una bona plataforma d'aprenentatge pel seu caràcter interdisciplinari, ja que congrega treballadors de diferents branques professionals, oferint un ampli ventall de possibilitats formatives», ha assenyalat Bernat, qui ha mostrat la disposició d’Aerocas a acollir més estudiants en pràctiques. D'altra banda, ha subratllat que la connexió de l'aeroport amb la universitat forma part de l'estratègia d'obertura a la societat promoguda per l'actual president d'Aerocas, Francesc Colomer.

Per la seua banda, el vicerector d'Economia i Personal d'Administració i Serveis de l’UJI, Miguel Ángel Moliner, ha manifestat que «el futur de l'aeroport passa també per comptar amb la universitat. Les institucions estem per a ajudar-nos i entre tots hem d'aconseguir que l'aeroport preste el millor servei a la ciutadania i que aquesta puga apreciar-lo com a seu», ha assegurat.

La realització de pràctiques universitàries a l'aeroport de Castelló és possible gràcies al conveni de col·laboració que van signar a l'octubre el president del consell d'administració de la societat pública Aerocas, Francesc Colomer, i el rector de l’UJI, Vicent Climent.

Aquest acord marc estableix diverses línies de col·laboració entre ambdues entitats. A més de les pràctiques formatives, contempla la cooperació en l'organització de debats, jornades, congressos i activitats de tipus social, cultural o científic. Així mateix, Aerocas i l’UJI es presten assessorament mutu, a través d'estudis i informes, i desenvolupen conjuntament projectes i programes de col·laboració, vinculant l'alumnat de la Universitat.