L’UJI participa en el lliurament del XVIII Premis Vicent Ventura

03/05/2017 | SCP

El vicerector de Cultura, Extensió Universitària i Relacions Institucionals de la Universitat Jaume I, Wenceslao Rambla, ha participat dimarts 25 d’abril de 2017 en l’acte de lliurament del XVIII Premi Vicent Ventura, que enguany ha recaigut sobre el periodista i escriptor Adolf Beltran i la ruta de senderisme cultural El Camí (www.elcami.cat).

Aquest reconeixement, instaurat per la Universitat de València el 1998, any de la mort del periodista valencià, s’atorga a persones o col·lectius que s’han distingit per la seua trajectòria cívica i de compromís amb la cultura i la llengua catalanes.

L’acte ha estat presidit pels vicerectors de Cultura i Igualtat de la Universitat de València, Antonio Ariño i el vicerector de la universitat pública de Castelló ha comptat amb les intervencions dels premiats, a més del sociolingüista i assagista Vicent Pitarch, i del filòleg i escriptor Francesc Pérez Moragon.

La comissió organitzadora i el jurat del premi estan formats per la Universitat de València, la Universitat Jaume I, persones que van mantenir una estreta relació amb Vicent Ventura, CCOO, STEPV, UGT, Unió de Llauradors i Ramaders i Unió de Periodistes Valencians.

Adolf Beltran

Periodista i escriptor (València, 1958). Fou membre del consell de redacció de la revista de literatura Cairell. Va treballar al periòdic de València Noticias al Día i al setmanari El Temps de la redacció fundacional del qual en va formar part. Del 1986 al 2015 va treballar en el diari El País, on fou també responsable a València del suplement cultural «Quadern». Actualment és responsable de l’edició valenciana de eldiario.es.

El Camí

El Camí és una ruta de senderisme cultural que, amb un traçat continu i senyalitzat, enllaça camins i rutes existents de totes les comarques i illes de parla catalana, i que permet conèixer vivencialment la cultura, la història, el paisatge i la gent de cada terra. Està pensat per a tots els públics, ja que cadascú es pot fer les etapes a mida.

Informació i imatges proporcionades per la Universitat de València