L'Ajuntament de Castelló distingeix el Màster de la Pau de l'UJI amb el 10è Premi Ciutat de Castelló per la Pau

24/04/2017 | SCP

El Màster Universitari en Estudis Internacionals de Pau, Conflictes i Desenvolupament de la Universitat Jaume I ha rebut el 10è Premi Ciutat de Castelló per la Pau que atorga l'Ajuntament de Castelló pel seu projecte «Capacitació com a agents de pau a estudiants procedents de països empobrits o en conflicte».

La vicedirectora de la Càtedra Unesco de Filosofia per a la Pau i coordinadora del Màster, Sonia Paris, ha sigut l'encarregada de recollir aquest guardó i ha indicat que l'import del premi es destinarà íntegrament a una beca d'estudis.

El premi es lliura com a reconeixement als més de 1.000 alumnes que s'han capacitat com a agents de pau durant els seus 23 anys d'existència, així com el seu professorat, pel seu caràcter interdisciplinari, intercultural i internacional i sobretot per la seua creença que un món sense violència és possible.

En el transcurs de la gala, que ha tingut lloc al Teatre Principal coincidint amb la celebració del Dia del Llibre, s'han lliurat un total de vuit premis: Premi Ciutat de Castelló d'Humanitats, Premi Nacional d'Arts Plàstiques Ciutat de Castelló, Premi Nacional de Teatre «Castelló a Escena», Premi de Literatura Infantil Il·lustrada Tombatossals, Premi Ciutat de Castelló per la Pau, Premi Vicent Pau Serra i Fortuño de Recerca sobre el Patrimoni Etnogràfic de Castelló, Premi Nacional de Ceràmica Ciutat de Castelló i Premi Ciutat de Castelló de Ciències Experimentals i Tecnologia, a pesar que aquest últim ha quedat desert. Entre la totalitat dels premis es reparteixen 28.900 euros, incloent-hi el premi Flor Natural de Poesia, atorgat aquest any a Joan Franco González amb el poema «Emoció cognitiva».