La Universitat Jaume I arriba a la semifinal de la Lliga de Debat Universitària de la Xarxa Vives

08/06/2017 | SCP

Un equip format per estudiantat de la Universitat Jaume I de Castelló ha arribat a las semifinal de la Lliga de Debat Universitària de la Xarxa Vives que se celebra aquesta setmana en la Universitat Pompeu Fabra. El debat d'aquesta edició ha versat sobre la següent qüestió: « És necessari que el poder públic controle els mitjans?» i l’equip UJI s’ha enfrontat amb un grup de la Universitat Autònoma de Barcelona, que, finalment, ha sigut seleccionat per a passar a la final.

El grup de l’UJI està format per estudiants de grau, màster i doctorat de tres facultats diferents. L'equip està capitanejat per Carles Crespo Jordà acompanyat per Florentina Cristina Nita, Sana Taybi, Mar Polo Morellà, Imanol Igual i Santiago Rosat Orquín i ha comptat amb la col·laboració d'altres estudiants com ara Fernando Monfort, Joan Boquer i Itsaso Aurrekoetxea en la preparació dels debats.

Estela Bernad Monferrer, professora del Departament de Comunicació, i Jaime Clemente Martínez, del Consell de l’Estudiantat, han participat de forma activa en l'organització i preparació de l'equip que representa a l’UJI; així com Pilar García Agustín, vicerectora d'Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa, qui ha destacat la importància de formar en oratòria i argumentació a tota la comunitat universitària i la necessitat d'incloure-la com a competència transversal en tots els estudis.

L'IES Cabanes arriba a la final de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat

D'altra banda, l'IES Cabanes de la província de Castelló també ha arribat a la final de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat que té lloc aquesta setmana a Barcelona amb la participació de 14 centres educatius.

La Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat 2017 és una competició dialèctica per a debatre sobre un tema polèmic i d'actualitat. El tema en el qual se centra l'edició d'enguany: «Els animals tenen drets?».

Vídeo en diferents formats