La Facultat de Ciències Humanes i Socials acull una exposició sobre les retallades que ha patit la comunitat educativa

27/04/2017 | SCP

•  exposicio-fchs 102idees-60mesos_Stanby_17DLL07_in

FOTO: Damián Llorens

El vestíbul de la Facultat de Ciències Humanes i Socials de la Universitat Jaume I, acull fins al 12 de maig de 2017, l'exposició «102 idees i 60 mesos en STANDBY. Projecte artístic de mobilització educativa», impulsada pel Departament d'Educació, de la mà de la professora Paloma Palau, amb la col·laboració del Deganat de la Facultat de Ciències Humanes i Socials i el Vicerectorat de Cultura, Extensió Universitària i Relacions Institucionals.

El projecte STANDBY es va crear a principis del curs 2016/2017 per a donar visibilitat a l'estat d'espera i incertesa que pateix la universitat com a conseqüència de les retallades dels últims anys. «Aquesta iniciativa és una mostra reivindicativa i de protesta contra el Decret 14/2012 i les conseqüències que ha provocat en tota la societat civil i, particularment, en la comunitat universitària», ha assenyalat el vicerector Cultura, Extensió Universitària i Relacions Institucionals, Wenceslao Rambla, en la inauguració de la exposició.

Aquesta situació ha obligat a la comunitat universitària a reinventar-se, ja que afecta a la trajectòria vital de tot el col·lectiu. Per aquest motiu, es van iniciar una sèrie d'accions artístiques entre les quals es troba aquesta mostra, en la qual han participat 102 persones entre professorat, alumnat i personal d'administració de la Universitat Jaume I de Castelló. Aquesta peça col·lectiva recrea simbòlicament a través d'un embut i diferents objectes la particular idea de l'«embut universitari». Cada fotografia mostra la visió personal de les retallades universitàries, a través de metàfores visuals en un mural fotogràfic compost per 6 lones d'1,26 x3 metres de llarg. «L'embut és un símbol que utilitzem a la plataforma de professorat i amb ell voliem expressar la situació d'embós i falta de fluidessa provocada per les retallades que afecten de forma professional, acadèmica i personal al professorat, estudiantat i PAS. Voliem manifestar que les conseqüències són greus i van a més», ha apuntat Paloma Palau.

La mostra commemora cinc anys de retallades que es compleixen en aquestes dates i suposa una oportunitat per a manifestar conjuntament la mateixa experiència des dels diferents col·lectius.

Cal destacar que el projecte també s'exhibirà a la Llotja del Cànem dins de les activitats de la «Nit de l'Art» que se celebrarà el 19 de maig a Castelló. A més, les persones assistents podran participar de forma activa en la mostra i rebran un embut com a obsequi.

Fotografies