La Universitat Jaume I participa de nou en la Lliga de Debat Universitària de la Xarxa Vives que aborda el control dels mitjans de comunicació

24/04/2017 | SCP

Un equip format per estudiantat de la Universitat Jaume I de Castelló participarà un any més en la Lliga de Debat Universitària de la Xarxa Vives. El rector va rebre el passat 12 d'abril l'equip que representarà la universitat en aquesta competició que tindrà lloc a la Universitat Pompeu Fabra del 24 al 27 d’abril de 2017. El debat d’aquesta edició versarà sobre la següent qüestió: «Cal que el poder públic controle els mitjans de comunicació?».

Per primera vegada s'ha realitzat una Lliga Interna a l'UJI, oberta a tot l'estudiantat de la comunitat universitària, per a seleccionar l'equip que representaria la universitat. Aquesta lliga interna ha sigut organitzada des del Consell de l'Estudiantat en col·laboració amb el Vicerectorat d’Estudis, Ocupació i Innovació Educativa i el Vicerectorat de Cultura, Extensió Universitària i Relacions Institucionals.

Finalment, el grup guanyador no podrà acudir al debat, però s’ha format un altre equip d’estudiantat de grau, màster i doctorat de tres facultats diferents que serà qui participe en la competició. L'equip està capitanejat per Carles Crespo Jordà acompanyat per Florentina Cristina Nita, Sana Taybi, Mar Polo Morellà, Imanol Igual i Santiago Rosado Orquín i compta amb la col·laboració d’un altre estudiant en la preparació dels debats que tindran lloc a la UPF.

En la reunió amb el rector també van participar Estela Bernad Monferrer, professora del Departament de Comunicació, i Jaime Clemente Martínez, del Consell de l'Estudiantat, qui han participat de forma activa en l'organització i preparació de l'equip que representarà l'UJI; així com Pilar García Agustín, vicerectora d’Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa, qui va destacar la importància de formar en oratòria i argumentació a tota la comunitat universitària i la necessitat d’incloure-la com a competència transversal en tots els estudis.