La Càtedra Unesco de Filosofia per a la Pau i l'Ajuntament de la Vall d'Uixó organitzen el I Congrés d'Educació per a la Pau

27/04/2017 | SCP

La Càtedra Unesco de Filosofia per a la Pau-UJI al costat de l'Ajuntament de la Vall d'Uixó han organitzat  el I Congrés d'Educació per a la Pau els dies 28 i 29 d'abril de 2017. Les jornades tindran lloc el divendres de 17.30 a 20 hores i el dissabte de 9 a 14 hores a l'auditori de l'Edifici Cultural Leopoldo Peñarroja, i comptaran amb la participació de ponents de primer nivell com ara Federico Mayor Zaragoza (Fundació Cultura de Pau, Madrid), Vicent Martínez Guzmán, Sonia París Albert i Sofia Herrero Rico (Càtedra Unesco de Filosofia per a la Pau) i Cecile Barbeito (ICIP, Barcelona).

Mitjançant xarrades, tallers, taules redones i altres activitats, se cercarà que els assistents al congrés reflexionen sobre la importància d'educar per a la pau amb nous continguts com ara el reconeixement o l'apoderament, entre altres. A més, la programació inclourà noves metodologies alternatives, com ara les aplicades per a reconèixer l’estudiantat com a interlocutor vàlid i agent actiu del seu propi aprenentatge. També es donaran a conèixer als alumnes del curs experiències reeixides d'educació per a la pau que ja s'han dut a terme en centres educatius.

El congrés és gratuït i està reconegut pel Cefire de Castelló com a curs de formació de 10 hores.