L’UJI se suma al Pacte Valencià contra la Violència de Gènere

19/04/2017 | SCP

La vicerectora de Planificació Estratègica, Qualitat i Igualtat de la Universitat Jaume I de Castelló, María José Oltra Mestre, ha participat el dilluns 10 d'abril de 2017 en la constitució del Pacte Valencià contra la Violència de Gènere per a donar solució al conflicte polític i social que suposa en l'actualitat la violència masclista, en un acte celebrat al Palau de la Generalitat a València.

El president de la Generalitat, Ximo Puig, i la vicepresidenta del Consell, Mónica Oltra, han agraït la col·laboració d'entitats públiques i agents polítics socials, econòmics, cívics i culturals presents en la constitució d'aquest pacte, que el responsable del Consell ha definit com «molt significatiu» per a l'agenda política valenciana.

Per a combatre aquest conflicte, s'ha d'actuar través de l'educació, d'una política global i d'una gestió major i més eficient, segons el cap de l'executiu valencià, conjuminant, al seu torn, la voluntat de totes les administracions i del conjunt de la societat civil. «És necessari un esforç encara major», ha reivindicat Puig.

La vicepresidenta del Consell ha destacat, a més, que la constitució de la primera convocatòria del Pacte Valencià contra la Violència de Gènere i Masclista ha de servir d'«exemple i guia» per a un acord estatal contra la violència de gènere, que han reclamat al Govern d'Espanya tots els presidents autonòmics.

El pacte valencià, en concret, està integrat per 73 representants de les administracions públiques i d'agents polítics socials, econòmics, cívics i culturals, que treballaran en taules sectorials i cobriran tots els àmbits socials per a configurar una agenda que done cabuda a «tota la intel·ligència col·lectiva» de la societat valenciana.

Durant la reunió s'ha aprovat la metodologia i calendari del Pacte Valencià contra la Violència de Gènere i Masclista per als pròxims mesos, amb el principal objectiu de combatre i prevenir la violència de gènere, a més d'aconseguir una recuperació integral de les dones que pateixen i han patit el terrorisme masclista, amb major eficàcia i eficiència.

Durant la segona quinzena de maig es convocaran reunions de seguiment dels diferents grups de treball sectorials per a posar en comú tots els coneixements desenvolupats. Així, la primera setmana de juliol, es produirà la signatura d'aquest acord per part de totes les entitats que han intervingut i la presentació pública a la societat perquè, de manera col·lectiva o individual, puga sumar-se a aquest pacte i implicar-se en la protecció i prevenció de la violència de gènere.

«Estem convocats tots i totes per a protegir les víctimes, però també per a construir una societat lliure de desigualtats», ha declarat Oltra, que ha destacat que «la vacuna contra la violència de gènere» és, precisament, aconseguir una societat basada en les relacions igualitàries entre homes i dones. «Si som capaços d'eliminar les barreres subtils i els micromasclismes, també podrem acabar amb la part més dramàtica del conflicte, que és la violència masclista», ha puntualitzat la vicepresidenta.

En concret, les línies estratègiques desenvolupades per la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, en les quals treballaran els diferents grups sectorials del Pacte Valencià contra la Violència de Gènere i Masclista són: garantir una societat lliure i segura contra la violència de gènere, feminitzar la societat, coordinar el treball en xarxa per a l'atenció de dones víctimes de violència masclista i dels seus fills i filles, així com la socialització perquè aquest tipus de violència siga concebut com un conflicte polític i la dotació d'un pressupost estable a les mesures per a poder desenvolupar i implementar els objectius consensuats.

Pacte de cohesió i unitat

El Pacte Valencià contra la Violència de Gènere i Masclista està integrat per les administracions públiques i agents polítics socials, econòmics, cívics i culturals. Entre altres, la Conselleria d'Igualtat ha convocat els partits polítics amb representació supramunicipal en qualsevol de les cambres legislatives de la Comunitat Valenciana i entitats feministes i representatives de l'associacionisme de dones.

També han format part del pacte la Delegació del Govern a la Comunitat Valenciana, la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP), les tres diputacions provincials i les ciutats de més de 100.000 habitants, juntament amb entitats representatives de mitjans de comunicació, universitats públiques, Fiscalia, Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) i el Col·legi d'Advocats i Advocades.

I, finalment, s'han subscrit a aquesta iniciativa els cossos de Policia Local, Policia Autonòmica, Policia Nacional i Guàrdia Civil, així com la Plataforma del Tercer Sector, Coordinadora d'ONGD, Mesa d'Entitats i Consell Jurídic Consultiu (CJCV).

Text extret de la nota de premsa publicada per la Generalitat Valenciana: http://www.gva.es/va/inicio/area_de_prensa/not_detalle_area_prensa?id=703990