La cinquena Olimpíada de Valencià reuneix a l’UJI més de 230 alumnes de batxillerat

31/03/2017 | SCP

Al voltant de 230 alumnes de Batxillerat dels instituts de les comarques de Castelló han participat dissabte 1 d’abril de 2017 en la cinquena Olimpíada de Valencià que s’ha realitzat a la Universitat Jaume I incentivada pel Deganat de la Facultat de Ciències Humanes i Socials, amb el suport acadèmic de l’Àrea de Filologia Catalana i la col·laboració dels instituts representats i el Vicerectorat d’Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa.

La modalitat de participació en aquesta olimpíada és per parelles, la prova ha constat de dues parts de 45 minuts cadascuna amb una pausa de 15 minuts. En la primera part, l’alumnat ha realitzat tres proves (literatura, gramàtica i variació lingüística) i en la segona una prova de producció de textos.

La Facultat de Ciències Humanes i Socials atorgarà tres premis de 400, 300 i 200 euros, respectivament, per parella. A més a més, si l’alumnat guanyador es matricula a l’UJI, tindrà la possibilitat de gaudir dels avantatges del programa «Sóc olímpic» i obtindrà un premi al rendiment acadèmic de 600 euros. Els membres de les parelles guanyadores, que es coneixeran abans del dia 26 d’abril, podran accedir individualment a la fase final de l’Olimpíada de Valencià que se celebrarà a la Universitat de València el dia 6 de maig de 2017.

El principal objectiu d’aquesta olimpíada és realitzar accions per a fomentar la visibilitat, l’interès  i el reconeixement de la llengua pròpia als diferents nivells educatius i en aquest cas als instituts de batxillerat. Amb aquesta iniciativa es pretén dinamitzar l’ensenyament i l’aprenentatge en català i del català als centres realitzant una activitat alhora de sensibilització i de suport al professorat.