L’exposició «Fila 7» del fotògraf de l’UJI Juan Plasencia arriba a la Mostra de Cinema Llatinoamericà de Catalunya

18/04/2017 | SCP

Fila 7, l'últim reportatge del fotògraf i documentalista Juan Plasencia, tècnic de fotografia del Laboratori de Comunicació de la Universitat Jaume I, es pot veure fins al 29 d'abril de 2017 a l'Institut d’Estudis Ilerdencs (IEI) de Lleida, en el marc de la 23a Mostra de Cinema Llatinoamericà de Catalunya. La mostra recull 70 imatges dels 43 últims cinemes de sala única, gestió privada i dedicació exclusiva al cinema que queden oberts a Espanya. Un recorregut visual que Juan Plasencia ha realitzat per tota la geografia nacional recorrent més de 20.000 quilòmetres en el seu propi vehicle durant dos anys.

L’exposició de Juan Plasencia ha visitat ja diverses sales de ciutats com ara Madrid, Castelló i Barcelona, fent un homenatge a aquestes llegendàries sales que encara respiren romanticisme i amor per l'ofici. Espais socials que, segons assenyala Plasencia, «des de sempre han format part de la cultura de la nostra societat i que avui sobreviuen, quasi únicament, de l'altruisme dels seus propietaris i d'una altíssima especialització».

La programació de Fila 7 en el marc de la 23a Mostra de Cinema Llatinoamericà de Catalunya ha estat organitzada per l'Ajuntament de Lleida i el Centre Llatinoamericà de Lleida, gràcies a la col·laboració de l'Institut d'Estudis Ilerdencs de la Diputació de Lleida.