La Conselleria de Transparència i l'UJI renoven el conveni per a fomentar activitats en matèria de transparència i accés a la informació pública

24/04/2017 | SCP

La Universitat Jaume I de Castelló i la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació han renovat el conveni de col·laboració per a fomentar activitats en matèria de transparència, participació ciutadana i l'accés a la informació pública per a l'exercici de 2017.

El rector de l'UJI, Vicent Climent, ha assenyalat la importància de col·laborar en la recerca i l'estudi d'aquest àmbit «perquè es tracta de participar en la transformació de la societat promovent el valor de la transparència». Per la seua part, el conseller de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, Manuel Alcaraz, ha destacat aquesta aliança, ja que «necessitem incorporar coneixement i divulgadors a la transparència, més enllà de la qüestió voluntarista, per a generar una societat rica en valors democràtics».

Aquest conveni comptarà amb un pressupost de 43.043,48 euros que s'invertiran en activitats de formació com ara la realització de conferències en diverses seus i aules de la Universitat, dins del marc d'una Aula de Transparència, Participació i Bon Govern, així com jornades en aquesta matèria. A més, es durà a terme una anàlisi sobre la transparència en les entitats locals de la província de Castelló i es crearan bases de dades per al portal de transparència de l'UJI. En aquesta línia, s'oferiran beques per a estudiantat que vulga col·laborar en l'elaboració de l'anàlisi i es realitzaran publicacions sobre transparència, participació i bon govern.