El Grup d’Investigació WANT de l’UJI presenta les seues últimes investigacions en unes jornades de psicologia positiva

30/03/2017 | SCP

El Grup d’Investigació WANT (Prevenció Psicosocial i Organitzacions Saludables) de la Universitat Jaume I de Castelló ha participat del 23 al 25 de març de 2017 en les III Jornades de Psicologia Positiva: «Felicitat amb sentit», organitzades per la Universitat de la Laguna i el Col·legi Oficial de Psicologia, en col·laboració amb la Societat Espanyola de Psicologia Positiva en Santa Cruz de Tenerife.

L’equip d’investigació del Grup WANT i de l’Associació de Psicologia Positiva (Positivat) ha presentat en les jornades, en les quals han participat prop de dues-centes persones, les últimes investigacions realitzades en aquesta temàtica amb diverses ponències. La catedràtica de Psicologia Social i directora del grup, Marisa Salanova, ha parlat sobre els avanços de la psicologia positiva en el lideratge positiu.

Les investigadores Isabella Meneghel i Isabel María Martínez, juntament amb l’investigador Alberto Ortega-Maldonado han presentat la comunicació «Practicant ser HERO: estudi qualitatiu sobre les pràctiques organitzacionals d’empreses saludables i resilients». Per la seua banda Susana Llorens, Jonatan Peñalver, Mónica Valeria Cruz i Esther Gil-Beltrán han parlat sobre les millors pràctiques en l’avaluació i classificació d’organitzacions saludables i resilients.

Els membres del grup també han presentat un estudi transversal sobre exercici físic, benestar i desenvolupament dels empleats i una comunicació sobre les emocions positives en grup. L’equip format per Mercedes Ventura i Nerea Ventura-Campos ha parlat sobre el cervell emocional com a clau per l’aprenentatge a les escoles i Jesús Pelluch-Ramos, Alberto Ortega-Maldonado i Marisa Salanova han comentat l’avaluació de les fortaleses personals i el benestar psicològic en l’estudiantat universitari. Per últim, Alina Corbu, Susana Llorens i Marisa Salanova han realitzat una revisió des de la psicologia del coaching.