El director de la Càtedra Diputació de Centres Històrics de l’UJI explica en un simposi les possibilitats futures del patrimoni cultural

22/03/2017 | SCP

El director de la Càtedra Diputació de Centres Històrics i Itineraris Culturals de Castelló de la Universitat Jaume I ha participat en el Simposi del Consell Internacional de Monuments i Llocs Historicoartístics (Icomos) sobre autenticitat i reconstrucció que s'ha celebrat a París entre el 13 i el 15 de març de 2017. Al simposi han assistit 36 experts internacionals de la Cambridge University, University College London, Deakin University, Linnaeus University, University College Dublin o Kyushu University, entre altres.

El simposi s'ha plantejat com una oportunitat per a debatre en discussions obertes i constructives sobre la reconstrucció de patrimoni cultural destruït o danyat. En aquest context, s'han dut a terme debats sobre l'autenticitat i la reconstrucció partint de les hipòtesis i condicions de debats previs per a permetre una discussió científica.

El director de la càtedra, Juan Antonio García Esparza, ha estat convidat dins del tema Creant noves possibilitats per al patrimoni futur? on s'han plantejat les positives contribucions que aquest patrimoni pot aportar a la vida de les generacions futures, a la llum dels impactes dels canvis i transformacions històriques, culturals i naturals. Per això, l'aportació del professor de la Universitat Jaume I s'ha emmarcat dins del paisatge rural mediterrani i la candidatura a Patrimoni Mundial que la càtedra està redactant.