20/02/2017 | SCP

La Fundació f2e organitza, del 22 al 25 de febrer de 2017, amb el suport del centre comercial Salera, un concurs per a premiar al conductor més eficient en el que podrà participar qualsevol persona major d'edat. Els participants provaran el simulador de conducció eficient de la Fundació f2e per a aprendre com estalviar combustible i reduir les emissions del seu vehicle en la conducció diària.

Durant quatre dies i en horari d'11 a 14 hores i de 17 a 21 hores les persones interessades podran aprendre a ser conductors eficients i guanyar un dels tres xecs regal de 50€ canjeables en l’hipermercat del Centre Comercial Salera. A més, en la plaça central del centre comercial s'exposarà el cotxe guanyador de l'III Eco Ral·li de la Comunitat Valenciana de l'Equip f2e-Maralba-Michavila, junt al monoplaça de l'equip UJI Motorsport de la Universitat Jaume I.

Durant l'esdeveniment, es mostraran video consells per a la conducció eficient i segura, realitzats per l'escola de conducció Maralba i Autoescoles Ribes així com imatges de l'III Eco Ral·li de la Comunitat Valenciana i de l'equip UJI Motorsport, equip de Formula Student format per estudiants de la Universitat Jaume I que ha construït un monoplaça per a participar en aquest campionat amb universitats de tot el món, i que inicia la seua campanya de crowdfunding per a seguir endavant amb el projecte.
L'equip f2e-Maralba-Michavila ha sigut el guanyador de l'III Eco Ral·li de la Comunitat valenciana, prova puntuable per al campionat nacional de ral·li d'energies alternatives, en la categoria de vehicle de combustible fòssil, tant en l'apartat de regularitat com en el d'eficiència, guanyant a pilots campions nacionals de ral·li com Luis Fuster.
Amb aquest esdeveniment, la Fundació f2i i el CC Salera volen conscienciar i formar al ciutadà perquè aprenga a realitzar una conducció més eficient i segura, amb el consegüent estalvi energètic i la reducció de gasos d'efecte hivernacle, dins de la política de sostenibilitat i responsabilitat social d'ambdues entitats.

Sobre el Eco Ral·li
El Eco Ral·li de la Comunitat Valenciana és una prova automobilística oberta a la participació de vehicles elèctrics, híbrids i de baixes emissions, que intenta promoure la conducció eficient i l'ús sostenible de l'automòbil.
Es tracta de la primera competició d'aquestes característiques que se celebra en aquesta autonomia i una de les quals conformen la nova Copa d'Espanya de Ral·lis d'Energies Alternatives impulsada per la Reial Federació Espanyola d'Automobilisme.

Sobre la Fundació f2e
La Fundació per a l'Eficiència Energètica de la Comunitat Valenciana, de la qual són patrons BP, l'Ajuntament de Castelló i la Universitat Jaume I, té com a objecte impulsar l'actuació en el camp de l'eficiència energètica a través de la formació, conscienciació social, suport al desenvolupament d'iniciatives empresarials i promoció de projectes d'innovació. Situada a Castelló, f2e conjumina així esforços de l'àmbit privat, públic i acadèmic.