La Càtedra d'Innovació Ceràmica Ciutat de Vila-real presenta a Cevisama les línies de treball per a 2017

27/02/2017 | SCP

La Càtedra d'Innovació Ceràmica Ciutat de Vila-real, impulsada per l'Ajuntament de Vila-real i la Universitat Jaume I, encara el 2017 amb l'objectiu de consolidar els programes de divulgació i transferència de coneixement desenvolupats durant el passat exercici i afermar l'impuls a la innovació que ha suposat l'organisme des de la seua creació, l'any 2012. El director de la Càtedra, Juan Carda, i la regidora d'Innovació i Noves Tecnologies de Vila-real, Mónica Mañas, han informat del balanç i perspectives de l'entitat, durant la seua participació en Cevisama 2017 en suport a la indústria ceràmica. Entre aquestes, la Fira Destaca, celebrada el 2016 i de caràcter biennal, seguirà sent una de les principals prioritats.

Amb aquest objectiu, la participació de la Càtedra d'Innovació Ceràmica en la fira Cevisama 2017 ha servit per a fer balanç de l'última edició de Destaca, amb més de 7.500 visites i un programa científic amb prop de 50 conferències i exhibicions. La Càtedra ha presentat en Cevisama un vídeoresum de l'última edició de Destaca, al qual seguiran una sèrie de vídeoentrevistes i vídeoponències que es publicaran regularment en la pàgina web de la fira (www.feriadestaca.es), a més de l'enviament de newsletters a tots els participants. «Amb aquests vídeos, pretenem valorar i donar visibilitat a aquesta gran trobada per a la transferència i el coneixement que va ser i que seguirà sent Destaca», assenyala Carda.

Una altra de les línies de treball de la Càtedra d'Innovació Ceràmica durant 2017 serà l'aposta per la formació i l'establiment de noves col·laboracions. Entre aquestes, el director de la Càtedra ha avançat la pròxima convocatòria de jornades formatives per a professors de secundària, a través d'un acord de col·laboració amb el Cefire, que es presentarà la setmana que ve. La nova convocatòria del concurs de divulgació científica dirigit a estudiants de secundària o la Setmana de la Ciència, que se celebrarà al novembre, són unes altres de les iniciatives en les quals treballa l'entitat, a les quals se sumen activitats com ara Ràdio-Ciència, per a estudiants d’ESO dels centres de Vila-real. El programa radiofònic pot escoltar-se en directe tots els dimarts a les 12.30 hores en Ràdio Vila-real.

«L'agermanament entre Destaca i el Fòrum Transfiere de Màlaga –una altra de les grans cites estatals per a la transferència científica– és un altre dels assoliments de l'any passat i, tant des de la Regidoria d'Innovació com des de la Càtedra d'Innovació Ceràmica, volem seguir treballant per a reforçar aquesta relació», detalla la regidora. En aquest sentit, una de les possibilitats en què es treballa és la creació d'un comitè d'anàlisi per a determinar les possibilitats de creixement de Destaca. «Del que es tracta és d'establir un full de ruta que consolide la fira de Vila-real com la primera trobada d'aquestes característiques en tota la Comunitat», conclou Mañas.