El rector de l’UJI i els sindicats signen les millores retributives del PDI i PAS per a l'any 2017 en el marc de les lleis 13 i 14/2016 de la Generalitat Valenciana

23/02/2017 | SCP

•  carrera-professional Signatura_Publica_17DLL58_in

FOTO: Damián LLorens

El rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, i els sindicats UGT, CCOO i CSIF amb representació entre el personal de la universitat han realitzat aquest matí l’acte de signatura pública de l’acord de la mesa negociadora de la Universitat Jaume I sobre els complements retributius de personal docent i investigador (PDI) i del personal d’administració i serveis (PAS) introduïts per les lleis 13 i 14/2016 de la Generalitat Valenciana. La millora s’emmarca en els pressupostos de la Generalitat per a aquest any, que inclouen una línia de subvenció nominativa per a la millora de les condicions laborals del personal universitari.

En concret, s’estableix el reconeixement de quinquennis i sexennis al professorat contractat doctor, i de quinquennis a professorat ajudant doctor, i també l’equiparació de la condició d’acreditats a catedràtics a la d’habilitats, pel que fa als complements autonòmics. Quant al PAS, es contempla el 50% dels conceptes retributius de l'aplicació de la carrera professional horitzontal que aplica la Generalitat Valenciana al seu personal, amb el compromís d’arribar a satisfer el 100% de la dita carrera dins dels dos pròxims exercicis.

Aquest acord es va produir en la mesa negociadora per unanimitat amb l’informe favorable de tots els sindicats. Amb aquesta acció l’UJI acompleix les millores previstes per la Generalitat Valenciana per al funcionariat propi i el professorat de les universitats públiques.

Els efectes econòmics d’aquest acord són d’1 de gener de 2017, i requereix l’autorització de la Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic.