L’UJI celebra el 26 aniversari de la seua creació amb el lliurament de la Medalla de la Universitat a la Generalitat

20/02/2017 | SCP

La Universitat Jaume I commemora divendres 24 de febrer de 2017 el XXVI aniversari de la seua creació amb un acte acadèmic que començarà a les 12.00 hores al Paranimf del Campus del Riu Sec en el que es farà lliurament de la Medalla de la Universitat Jaume I a la Generalitat Valenciana, arreplegant la distinció el president Ximo Puig.

L’acte s’iniciarà amb el lliurament de distincions al PAS i PDI en actiu amb 25 anys de serveis prestats i al personal jubilat durant l’any 2015. També s’atorgaran els premis extraordinaris en els estudis de grau i els guardons atorgats pel Consell Social en les categories d’Excel·lència Docent Universitària, Iniciativa Emprenedora Estudiantil i Trajectòria Investigadora. Posteriorment, es procedirà al lliurament oficial de la Medalla de la Universitat Jaume I a la Generalitat Valenciana.

Els parlaments posaran el punt final a l'acte que commemora el XXVI aniversari de la creació de la Universitat Jaume I a través d'una llei que va ser aprovada per tots els grups amb representació a les Corts Valencianes.

Agraïment al suport de la Comunitat Valenciana

Amb la concessió de la medalla a la Generalitat, aprovada pel Consell de Govern de l’UJI amb data 28 de juny de 2016, la Universitat pública de Castelló vol destacar el suport rebut per part de la institució autonòmica des del seu naixement,  amb la publicació el 27 de febrer de 1991 al Diari Oficial de la Comunitat Valenciana de la Llei 3/1991, de la Generalitat Valenciana, de 19 de febrer, de Creació de la Universitat Jaume I de Castelló. Per tant, va ser una llei de la Generalitat la que va cristalitzar en aquesta nova institució acadèmica la tradició educativa de les nostres comarques -començant per les Aules de la Llatinitat fins a arribar al Col·legi de Magisteri i el Col·legi Universitari de Castelló- i el desig unànime de la societat castellonenca de comptar amb una universitat pública que garantira l'accés a la formació i la recerca superiors de tots els seus ciutadans. D'aquesta manera, i desprès de l'aprovació de la Llei de Reforma Universitària (LRU), que va permetre adaptar la institució universitària al nou marc democràtic derivat de la Constitució Espanyola, la Universitat Jaume I es constitueix en la primera universitat pública creada per la Generalitat.

Amb posterioritat a l'aprovació de la Llei de Creació, la Generalitat ha tingut un paper cabdal en el creixement i consolidació del projecte universitari de la Jaume I, tant amb l'aprovació dels seus primers Estatuts, en 1995, com en la de les posteriors reformes per tal d'adaptar-los al marc legislatiu de l'Estat espanyol i de la Comunitat Valenciana. La contribució de la Generalitat a l’UJI no ha sigut només de caràcter legislatiu, donant el context jurídic necessari per al desenvolupament de la seua tasca, sinó que a més a més li ha dotat durant aquests anys dels recursos econòmics amb les quals la institució universitària ha pogut prestar el servei públic de docència i investigació superior a les comarques de Castelló.

Festa de les paelles

Com cada any, coincidint amb la celebració de l'aniversari de creació de la Universitat Jaume I, el Consell de l'Estudiantat organitza el 24 de febrer la festa de les paelles que de nou serà autogestionada, cobrint-se les despeses de l’organització amb l’aportació de 2 euros per assistent mitjançant la compra de la polsera d’accés (la segona polsera seran 3 euros). Com l’any passat, la festa se celebrarà en la zona del campus més propera a la carretera de Borriol, això és, darrere de l'Institut de Tecnologia Ceràmica (ITC).

Les persones assistents a la festa de les paelles no podran accedir amb vehicles per ninguna de les portes del campus i es prohibeix l'entrada de vidre al recinte, per la qual cosa el personal de vigilància i seguretat realitzarà els corresponents controls. L'accés amb vehicle a qualsevol activitat que no siga la festa de les paelles s'haurà de realitzar per l’accés de la rotonda «Els Cubs» més pròxima a l'edifici de l'Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals o per l'accés de la rotonda de «La Cadira» de la carretera de Borriol.

En la pàgina web del Consell de l’Estudiantat s’informa sobre els terminis per fer el pagament i recollir les polseres. També es facilita la informació sobre l’accés al campus i els horaris del Tram, que incrementarà la seua freqüència per afavorir l’assistència a la Festa de les Paelles en transport públic.