Vox UJI Ràdio i ARU celebren el Dia Mundial de la Ràdio Per sisè any consecutiu les emissores universitàries espanyoles commemoren l'efemèride amb una programació especial

10/02/2017 | SCP

L'Associació de Ràdios Universitàries d'Espanya (ARU), a la qual pertany Vox UJI Ràdio, celebra per sisè any consecutiu el Dia Mundial de la Ràdio amb l'emissió el dilluns 13 de febrer de 2017 d'un programa especial elaborat conjuntament per les emissores associades i espais musicals resultat de la col·laboració a nivell internacional d’ARU amb emissores universitàries d'altres països. En Vox UJI Ràdio l'emissió dels programes especials s'iniciarà a les 9:30 hores.

Durant la jornada, les ràdios universitàries emetran un programa especial, de 45 minuts de durada, en el qual s'inclouen peces radiofòniques elaborades per diferents emissores associades a ARU relacionades amb el lema proposat per l'ONU per a aquesta ocasió: «La ràdio eres tu». A més, s'emetran espais musicals resultat de la col·laboració internacional de l'Associació amb emissores universitàries d'altres països com Grècia, Xipre, Itàlia, EUA o Canadà que, per a commemorar el Dia Mundial de la Ràdio, han apostat per l'intercanvi cultural i l'elaboració d'una llista musical per país, d'una hora de durada, en la qual s'inclou una selecció de temes locals. En el cas de la llista espanyola s'han recopilat temes de bandes emergents properes a cadascuna de les emissores d’ARU.

Amb aquestes iniciatives ARU se suma de nou a la commemoració del Dia Mundial de la Ràdio, aprovada per la UNESCO en 2011 a proposta de l'Acadèmia de les Arts i les Ciències Radiofòniques d'Espanya i coincidint el 13 de febrer amb la primera emissió de la ràdio de l'ONU.

L'Associació de Ràdios Universitàries d'Espanya és la primera associació que agrupa a professionals que desenvolupen la seua activitat en 26 ràdios universitàries espanyoles amb l'objectiu de potenciar la cooperació i interacció entre aquestes tant en l'assessorament mutu com en el desenvolupament de la coproducció, de programes educatius i formatius així com de nous formats radiofònics.

Web de ARU: http://www.asociacionderadiosuniversitarias.es/
Dia Mundial de la Ràdio: http://www.diamundialradio.org/es