L’edifici de la Facultat de Ciències de la Salut dissenyat per l’OTOP de l’UJI rep un guardó en els Premis de Construcció Sostenible de Castella i Lleó

24/01/2017 | SCP

L’Oficina Tècnica d’Obres i Projectes de la Universitat Jaume I de Castelló ha  aconseguit un accèssit en la categoria de «Tipologia equipament» en la sisena edició dels Premis de Construcció Sostenible de la Junta de Castella i Lleó en col·laboració amb l’Institut de la Construcció d’aquesta comunitat autònoma pel projecte de la Facultat de Ciències de la Salut del campus del Riu Sec.

La Facultat de Ciències de la Salut - fase 1 ha sigut certificada pel Green Building Council Espanya (GBCe) com a edifici verd (altres usos), i ha obtingut quatre fulles verdes d'un màxim de cinc. L'edifici ha sigut dissenyat amb criteris de sostenibilitat i eficiència energètica, i reuneix els requisits per a optar al Premi de Construcció Sostenible.

En aquesta edició s'han presentat 107 candidatures (39 de Castella i Lleó i 71 de la resta d’Espanya), el que consolida aquest premi com un referent nacional amb propostes arquitectòniques que incorporen criteris respectuosos amb el desenvolupament sostenible i el medi ambient. Com a finalistes, s'han seleccionat 19 candidatures, de les quals nou pertanyen a l'àmbit geogràfic de Castella i Lleó, i 10 a la resta de l'estat espanyol. La proposta presentada per la Universitat Jaume I era l'única seleccionada de les set candidatures de l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

Els Premis de Construcció Sostenible de Castella i Lleó, convocats amb caràcter biennal conjuntament per la Conselleria de Foment i Medi Ambient i l'Institut de la Construcció de Castella i Lleó, tenen com a objectiu impulsar la incorporació dels criteris i aspectes mediambientals al disseny i construcció d'edificis respectuosos amb el desenvolupament sostenible i el medi ambient.

Els premis pretenen distingir aquells aspectes rellevants i innovadors en el tractament de materials i dissenys constructius que permeten demostrar el potencial de l'arquitectura i edificació «en la materialització del concepte d'economia circular», i que puguen ser referents de sostenibilitat per a la resta del sector.

L'elevat nombre de participants, més d'un centenar, ha constatat també l'interès per les propostes ambientals en l'edificació, malgrat el fort impacte de la crisi en el sector de la construcció. Durant les seues sis edicions, hi han concorregut més de 500 participants i s'ha fet lliurament de més de 80 guardons.

Més informació: http://www.premioconstruccionsostenible.es

Imatge: al centre, l'arquitecte i director de l’OTOP José Pitart i l’arquitecte Eneko Prades.