Estudiants del Grau de Mestre en Educació d'Infantil de l’UJI reben la visita d'un grup d'alumnes de cinc anys i el seu professor de música

20/01/2017 | SCP

•  mestre-expressio-musical Pedagogia_Musical_17DLL07_in

FOTO: Damián Llorens

Els estudiants de l'assignatura de Fonaments i Didàctica de l'Expressió Musical del Grau de Mestre/a en Educació Infantil de l’UJI han rebut la visita d'un grup de xiquets i xiquetes del col·legi Agora Lledó International School i el seu professor de música. L'objectiu de la visita ha sigut que els alumnes de l'UJI puguen observar i participar en viu en una sessió d'educació musical.

La sessió titulada «Mesclum Pedagògic Musical» ha estat aplicada a 40 alumnes de cinc anys per a mostrar als estudiants de la universitat, que pròximament començaran el període formal de pràctiques en col·legis de la província, exemples de bones pràctiques educatives musicals que potencien la vivència de la música i la creativitat mitjançant l'aprenentatge a través de les emocions.

Per a això s'ha comptat amb el professor convidat Sven Valcárcel, artista polifacètic castellonenc, la formació del qual s'inicia a edat primerenca amb estudis de violí i violí barroc i es completa amb les metodologies de les pedagogies musicals actives d'Orff, Willems o Kodaly. En l'àmbit docent fa més de 15 anys que és professor de música en infantil, primària, secundària, orquestra i violí. Valcárcel va destacar la importància de l'aprenentatge mitjançant el joc i el rol fonamental de la música dins de les intel·ligències múltiples de Gardner.

«La importància de la visita radica en el fet que els alumnes de la universitat han pogut veure com un expert realitza una sessió centrada en educació musical a un grup d'alumnes perquè els aporte inspiració i tècniques que podran incorporar a la seua futura pràctica docent, juntament amb totes les altres experiències enriquidores que el món universitari els proporciona», ha explicat José Luis Miralles, professor de l'Àrea de Didàctica de l'Expressió Musical de la Universitat Jaume I.

Fotografies